روزنامه آلمانی 'زودویچه سایتونگ' درمقاله ای تحت عنوان 'ایران کشوری از طلا و زعفران' با ارزیابی توانمندی های کشورمان از گذشته های دور،جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشوری غنی و ثروتمند معرفی می کند.

به گزارش جماران، این روزنامه آلمانی در این مقاله می نویسد: با این که ایران خیلی چیزها را از دست داده است، ولی غرب باید بفهمد که مردم ایران عقب مانده نیستند و در معنایی شاعرانه 'ایران کشوری از طلا و زعفران' است.
درادامه مقاله با اشاره به کمبود آب و چگونگی مدیریت این بحران در ایران؛ می افزاید: ایران کشوری غنی است که سرسبزی در آن باعث شادی و غرور می شود، هرچند احتمال دارد که کمبود آب در این کشور همچون سایر کشورها تبدیل به مشکلی اساسی شود.
درهمین راستا ایران به کشاورزان خود توصیه می کند تا به جای محصولاتی که نیاز به آب زیادی برای رشد دارند، محصولاتی مانند زعفران و پسته که تقاضای بسیار خوبی هم در بازارهای جهانی دارند و هم به آب کم احتیاج دارند، در زمین هایشان پرورش دهند.
به نوشته این منبع خبری، زعفران و پسته از محبوب ترین کالاهای ایرانی است و زعفران قرمز رنگ اصل همانند طلا ارزشی بسیار بالا دارد.
این رسانه خارجی در بخش دیگری از این مقاله با اشاره به جمعیت هم اندازه ایران با آلمان و تفاوت وسعت جغرافیایی این کشور که به مراتب بزرگ تر از آلمان است، به افتخارات جمهوری اسلامی با رواج صنعت در قرن بیستم اشاره کرده و ادامه می دهد که ایران خود را به عنوان کشوری در حال صعود تلقی می کند و به این دلیل اقتصاد موضوع مهمی در این کشور محسوب می شود.
این روزنامه نوشت: با توجه به تحریم های تحمیلی به ایران طی سال های اخیر حالا شرکت هواپیمایی بویینگ به این کشور هواپیما می فروشد.این در حالی است که ایران همچنان به علت بسیاری اتهامات واهی و مسائل دیگر در لیست قرمز آمریکا قرار دارد و خطر پیگرد و بازجویی هر کسی مرتبط با این کشور را تهدید می کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.