کمال خرازی می‌گوید: دسته‌بندی‌هایی مانند کنسرت هنجار و ناهنجار را باید دولت انجام دهد و مولفه‌ها و مشخصه‌های آن را به‌صورت شفاف به وزارت ارشاد مسئولان و مدیران، هنرمندان و ... اعلام کنند. در حال حاضر این اصطلاح براساس سلایق افراد ایجاد و به‌کار برده می‌شود.

به گزارش جماران ، کمال خرازی (رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی) عصر امروز (یکشنبه 17 اردیبهشت ماه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در جمع خبرنگاران ، مبنی بر اینکه تعابیری مانند کنسرت هنجارمند و غیرهنجار که این روزها از زبان برخی کاندیداها می‌شنویم چه مبنایی دارند؟ زیرا این تفکر کنسرت حامد زمانی در مشهد را توجیه‌پذیر می‌داند اما امثال سالار عقیلی و علیرضا قربانی را ناهنجار؟، گفت: دسته‌بندی‌های این چنینی را باید دولت انجام دهد و مولفه‌ها و مشخصه‌های آن را به‌صورت شفاف به وزارت ارشاد مسئولان و مدیران، هنرمندان و ... اعلام کنند. باید مشخص باشد چه چیز هنجارمند است و چه چیز خیر. در غیر این‌صورت و مثلا در حال حاضر این اصطلاح تنها براساس سلایق افراد ایجاد و به‌کار برده می‌شود.

 

وی افزود: در کل مجموعه نظام باید تعریف درستی از موضوع مذکور داشته باشند و آنهم توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده باشد.

وزیر اسبق وزارت امور خارجه درباره ارزیابی خود از نمایشگاه کتاب سی‌ام نیز گفت:‌ آنطور که آقای صالحی به ما گزارش دادند باوجود انتقال نمایشگاه به شهرآفتاب استقبال مردم خوب بوده و نگرانی‌ها نسبت به احتمال عدم استقبال برطرف شده است.

خرازی سپس در توصیه به نامزدها درباره اولویت‌های فرهنگی که باید در برنامه خود مدنظر داشته باشند، گفت: اولویت نامزدها در برنامه‌هایشان باید تقویت بعد فرهنگی در کشور باشد تا با تقویت فرهنگ بومی منطق و معیار  اسلامی و ایرانی را در جامعه گسترش داده و نهادینه کند. علاوه بر آن باید همپای تحولات دنیا در محصولات فرهنگی خود نوآوری داشته باشیم تا موقعیت بین‌المللی خود را در عرصه فرهنگ و هنر تثبیت کنیم. گسترش کتاب، شبکه‌های اطلاع‌رسانی، سینما، تئاتر و ابعاد مختلف فرهنگی – هنری ازجمله موضوعاتی است که دولت‌ها باید به آن توجه کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.