معاون وزیر نفت گفت: کسانی که به تاثیر نداشتن برجام اشاره می‌کنند ناشی از عدم اطلاع‌شان است بهتر است گزارشات وزارت خارجه، وزارت نفت و وزارت راه را بخوانند تا قانع شوند.

به گزارش جماران، حبیب الله بیطرف معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با اشاره به اظهارات برخی کاندیداهای ریاست جمهوری مبنی بر اینکه برجام تاثیری در زندگی مردم نداشته است، گفت: برجام در حل مشکلات و معضلات وزارت نفت که موتور اصلی حرکت اقتصاد است و درآمدهای آن ارتباط مستقیمی با زندگی مردم دارد، بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: قبل از برجام صادرات نفت دچار مشکل جدی بود به طوری که میزان صادرات از 2.2 میلیون مشکل به زیر یک میلیون بشکه رسیده بود و اگر برجام امضا نمی‌شد به صفر می‌رسید.

بیطرف با اشاره به مشکل حمل و نقل دریایی در زمان تحریم‌ها تصریح کرد: در آن زمان کشتی‌ها نفت ما را حمل نمی‌کردند و ایران از طریق ذخیره‌سازهای دریایی نفت را صادر می‌کرد که بعد از برجام خطوط کشتیرانی آزاد شد و کشتی‌های بین المللی می‌توانند از اسکله خارک بارگیری کنند.

وی همچنین با اشاره به مشکل جدی در انتقال درآمدهای نفتی خاطرنشان کرد: در آن زمان بخشی از درآمدهای نفتی در بانک‌های مختلف بلوکه شده بود و بخشی نیز با مشقات غیرایمن منتقل می‌شد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: در فروش نفت به پالایشگاه‌های خاص دنیا نیز دچار مشکل بودیم در بخش خرید تجهیزات مثل تجهیزات دوار و فرآیندی مثل کمپرسورها و کاتالیزها هم دچار سختی شده بودیم.

وی تاکید کرد: کسانی که به تاثیر نداشتن برجام اشاره می‌کنند ناشی از عدم اطلاع‌شان است بهتر است گزارشات وزارت خارجه، وزارت نفت و وزارت راه را بخوانند تا قانع شوند.

بیطرف در ادامه یادآور شد: بخش زیادی از درآمد دولت از محل فروش صادرات نفت و میعانات است که اگر نبود چرخ دولت با مشکل مواجه می‌شد و حقوق معلمان، کارکنان بخش‌های مختلف، خرید تجهیزات بیمارستانی و حتی ارزاق عمومی همگی تحت تاثیر قرار می‌گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.