در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، نیروهای پلیس فرانسه از کشف مقادیر زیادی مواد منفجره در حومه پاریس خبر دادند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، در ‏پی کشف مقداری مواد ‏منفجره نزدیک ‏پایگاهی نظامی در ‏فرانسه ، یک افراطی ‏مظنون در همین ارتباط ‏بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، پلیس فرانسه در این عملیات یک قبضه سلاح، دو قبضه کلت کمری و مقادیر زیادی مواد منفجره کشف شد و یک نظامی پیشین فرانسوی در ارتباط با این موضوع بازداشت شده است.
حدود ۵٠ هزار نیروی پلیس، ژاندارم و ارتش، امنیت ۶٩هزار دفتر رأی‌گیری در این کشور را تأمین می‌کنند. حادثه ٢٠ آوریل در خیابان شانزه‌لیزه که منجر به مرگ یک پلیس شد، نه تنها بر میدان درگیری میان نامزدهای انتخابات این دوره تاثیر گذاشت، بلکه تدابیر امنیتی را نیز در این کشور، افزایش داد.
براساس گزارش روزنامه (Le Parisien) نیروهای امنیتی و اطلاعاتی علاوه بر نگرانی از وقوع حملات تروریستی در این کشور در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری، همچنین نگرانند در صورت پیروزی «مارین لو پن» رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی درگیری‌هایی در این کشور رخ دهد.
این برای اولین بار در جمهوری پنجم فرانسه است که انتخابات ریاست جمهوری همزمان با برقراری وضعیت اضطراری برگزار می‌شود.
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه میان امانوئل مکرون و مارین لوپن روز یکشنبه هفتم ماه مه (هفدهم اردیبهشت) برگزار می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.