ماینده دبیرکل سازمان ملل در سوریه دستاورد های نشست روز پنجشنبه آستانه را در سایه تلاش های سخت ایران ، روسیه و ترکیه قدمی امیدبخش در جهت توافق برای جلوگیری از افزایش درگیری های سوریه توصیف کرد.

به گزارش جماران، 'استفان دمیستورا' نماینده دبیرکل سازمان ملل در گفت وگوهای صلح سوریه در خاتمه نشست روز پنجشنبه گفت وگوهای استانه به خبرنگاران گفت که شرکت کنندگان در این نشست قدم های مثبت و امیدبخشی در جهت جلوگیری از گسترش درگیری های سوریه برداشته اند.
وی حاصل گفت وگوهای روز پنجشنبه را علاوه بر توافق بر سر جلوگیری از گسترش و شدت گرفتن درگیری ها ، دستیابی به توافق بر سر برقراری آتش بس در چهار منطقه تازه در این کشور ذکر کرد.
دمیستورا به ویژه بر این نکته تاکید کرد که انچه که امروز در اثر تلاش و کوشش مستمر ایران، روسیه و ترکیه و با حضور نمایندگان عالی رتبه آمریکا و اردن حاصل شده از نظر سازمان ملل دستاوردی شایان توجه و برجسته به حساب می آید.
دمیستورا اضافه کرد که بزودی در پی مشورت و گفت وگو با دبیر کل سازمان ملل درباره این دستاوردهای بااهمیت، تاریخ مشخص اجرای مفاد این توافق نامه را به اطلاع خبرنگاران خواهد رساند.
وی تاکید کرد که آنچه در این مرحله از اهمیت خاصی برخوردار است دستیابی به تدابیر فوری و موثری برای تقویت فعالیت های کمک رسانی به مردم این کشور است که در شرایط بحرانی و خطرناکی بسر می برند.
نماینده گوترش دومین موضوع مهم در این مقطع را آزادی زندانیان از سوی همه طرفین درگیر در این کشور ذکر کرد اما یادآور شد که گرچه در گفت وگوهای روز پنجشنبه طرفین بر سر این دو م

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.