سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در طرح تحول نظام سلامت باید درد هزینه های سنگین درمان را به دردهای بیمار اضافه نکنیم.

به گزارش جماران، وی عصر پنجشنبه در همایش جامعه پزشکی حامی «سید ابراهیم رئیسی» در تالار اریکه در تهران با تاکید بر هم افزایی، همفکری و هماهنگی در اجرای طرح تحول سلامت، گفت: مسئله سلامت به عنوان یک ضرورت اجتماعی، وظیفه ای به عهده دولت است و باید زمینه ای برای سلامت جسم و روح جامعه فراهم شود. 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر پیشگیری، درمان و ارتقای سلامت در حوزه سلامت، ادامه داد: توجه به پیشگیری می تواند مانع از رسیدن به درمان و در حوزه تصادفات هم باید سازوکارهایی پیشنهاد کرد که کمتر موجب آسیب های بدنی شود. 
به گفته وی، در موضوع ریزگردها و محیط زیست گام هایی در بحث پیشگیری باید برداشته شود که به مشکل تنفسی و درمان آن نرسد. 
این نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با اینکه افراد صاحب نظر در عرصه طبابت و جامعه پزشکی، هم می توانند در پیشگیری دخیل باشند، گفت: همه اجزای پزشکی باید در این قضیه دیده شوند. 
رئیسی در باره طرح کلی تحول نظام سلامت، گفت: با نگاه عملیاتی باید پرسید آیا این طرح موفق بوده و توفیقات بیشتر در چه زمینه ای است. کاهش هزینه درمان در سبد خانواده امر پسندیده ای است، اما آیا هدف تحقق پیدا کرده و آیا سهم بیمار کاهش یافته است. 
وی با توجه به اصلاح تعرفه ها گفت: باید دید سهم بیمار بعد از اصلاح تعرفه ها به چه میزان است و باید به نقدها هم توجه کرد. 
رئیسی اجرای کامل طرح تحول سلامت را با سلامت الکترونیک ممکن دانست و گفت: سلامت الکترونیک گامی است که باید برداشته شود و بدون آن طرح تحول سلامت کامل نیست. 
وی اضافه کرد: با درست دیدن طرح تحول سلامت یعنی در نظر گرفتن مشکلات پولی و مالی و مشکلات بیمه ها که فریاد آن در دولت بلند است، می توان در این زمینه موفق تَر عمل کرد. 
این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امراض صعب العلاج در رقم بودجه ها قرار دارد و هشت هزار میلیارد تومان هم یارانه سلامت است، تصریح کرد: در اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت اگر به نگاه منتقدان در مجلس به عنوان جایگاه نظارتی و همچنین به مشکلات جامعه پزشکی و پرستاران توجه نشود و برای دیدگاه های اندیشمندان، متخصصان و صاحبنظران وقعی ننهیم، حتی در صورت تزریق مبالغی چند برابر مبلغ موجود، مشکل این طرح برطرف نخواهد شد. 
رئیسی مشکل مسئله سلامت را هم مانند سایر بخش ها، در کمبود اعتبارات و منابع ندانست و آن را مسئله مدیریتی عنوان کرد که باید به صورت یک مدیریت جهادی و انقلابی صورت بگیرد و گفت: طرح تحول نظام سلامت باید کاری کند که درد پرداخت مبالغ سنگین و چگونه بستری شدن به دردهای بیمار اضافه نشود. 
وی ادامه داد: جامعه پزشکی و جامعه پرستاری هم باید از سختی کار برخوردار شوند و نبودن تبعیض و تخصیص منابع به جا و همراه با عدالت باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. 
رئیسی خاطرنشان کرد: همکاری، همفکری و هم افزایی می تواند در طرح کلی تحول سلامت تاثیرگذار باشد. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.