فرمانده عملیات "نینوا می‌آییم" اعلام کرد، نیروهای ارتش عراق جبهه جدیدی علیه داعش باز کرده و از شمال غرب موصل علیه مقرهای داعش دست به حمله زدند.

به گزارش جماران ، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، عبدالامیر یارالله ، فرمانده عملیات "نینوا می‌آییم" در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای ارتش تیپ نهم زرهی، لشگر ۷۳ از تیپ ۱۹ و نیروهای پلیس فدرال و نیروهای واکنش سریع به مناطق مشیرفه، الکنیسه و الهرمات در شمال غرب موصل یورش بردند.

 

فرماندهی پلیس عراق از آزادسازی روستای حسونه، و گذرگاه غاز نینوا در شمال غرب موصل خبر داد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، صبح امروز (پنجشنبه) نیروهای امنیتی حمله‌ای جدید علیه داعش از جبهه شمال غرب موصل داشتند.

پیشتر رائد شاکر جودت، فرمانده پلیس فدرال همزمان با این طرح‌های جدید نیروهای واکنش سریع گفته بود: نیروهای واکنش سریع و پلیس در محور شمال غرب موصل از سمت المشیرقه متمرکز شده‌اند و آماده یورش به سمت بخش قدیمی موصل و شکستنخطوط دفاعی داعش هستند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز سه‌شنبه از وجود طرح‌های جدید برای آزادسازی شهرهای بیشتر نینوا خبر داده بود.

این در حالی است که نیروهای پلیس فدرال همچنان به عملیات خود در منطقه موصل قدیم و در نزدیکی مسجد النوری ادامه می‌دهند.

همچنین نیروهای امنیتی عراق در راستای آزادسازی مناطق باقی مانده در غرب موصل روز چهارشنبه توانستند محله الزنجیلی یکی از محله‌های مهم غرب موصل را آزاد کنند.

نیروهای واکنش سریع،‌ لشگر طلایی وابسته به سازمان مبارزه با تروریسم عراق با آزادسازی این محله استراتژیک اعلام کردند، آزادسازی آن منطقه استراتژیک برای بستن صفحه عملیات در غرب موصل است به طوری که نیروهای عراقی به ورودی‌های محله ۱۷ تموز آخرین مقر داعش در مرکز شهر رسیدند. با تسلط نیروهای بر محله الزنجیلی منطقه قدیمی در مرکز موصل از تمام جهات محاصره شده است.

هاشم البریفکانی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق به الشرق الاوسط گفت:‌ آزادسازی غرب موصل نزدیک است و داعش نفس‌های آخرش را می‌کشد و طرح جدیدی یگان‌های واکنش سریع دارند که مخصوص درگیری‌ها در داخل محله‌های بخش قدیمی موصل است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.