آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت موضوع هجرت روحانیان برای اشاعه و ترویج اسلام گفت: هر شهر یا منطقه ای از کشور که فاقد روحانی باشد، مورد بهره برداری و استفاده های سوء دشمنان قرار می گیرد.

به گزارش جماران، وی چهارشنبه شب درهمایش هجرت مبارک درسالن اجتماعات جامعه مدرسین درقم اظهار داشت: هجرت پیامبر اکرم (ص) مبدا تاریخ اسلام است و با هجرت آن حضرت از مکه به مدینه زمینه رشد و توسعه اسلام فراهم شد، و تا به امروز نیز اسلام از آثار و برکت های آن هجرت بهره می برد.
وی همچنین با اشاره به مهاجرت های صورت گرفته از جانب برخی از علما در دوران معاصر، افزود: این مهاجرت ها نیز برای اسلام منشاء خیر بوده چرا که در هر شهری که یکی از شخصیت های علمی و حوزوی حضور پیدا کردند، مردم آن منطقه متدین تر، پاک تر و سالم تر بودند.
آیت الله یزدی گفت: درمقابل، هر کجا که از نعمت حضور روحانیان برخوردار نباشد، به طور طبیعی دشمنان اسلام از آن استفاده های سوء نموده، و به طرق گوناگون بویژه با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی مردم را به اهداف شوم خود نزدیک، و یا از اسلام دور می کنند.
وی همچنین حفاظت ازجامعه اسلامی دربرابر اجانب شرور و هجمه های فرهنگی دشمن را مهمترین وظایف روحانیان ذکر کرد، و افزود: یک طلبه باید نیازمندیهای امت اسلامی را تامین، و مطالبی را به مردم بگوید که آنها را از شر دشمن نجات دهد. 
وی خاطرنشان کرد: این یک امر واقعا طبیعی است، که حضور روحانی در هر نقطه ای زمینه ساز نورافشانی و هدایت گری است، و می تواند افراد جامعه را از انحرافات حفظ کند.
آیت الله یزدی همچنین بااشاره به تحول های ایجاد شده درزندگی اجتماعی مردم بواسطه پیشرفت های فنی و تکنولوژیکی صورت گرفته، افزود: مردم دوران کنونی به لحاظ سطح تحصیلات، آشنایی با مفاهیم مختلف، منشورات، مطبوعات و رادیو تلویزیون با مردم دوران گذشته تفاوت های زیادی دارند.
وی همچنین ارتقاء سطح معلومات و دانش روحانیان متناسب با نیازهای روز جامعه را نیز ضروری عنوان کرد،و افزود: حوزویان درعین حفظ اهداف مقدس خود باید مطالب مورد نیاز مردم که باعث نجات دادن آنها از فساد و انحراف می شود، را آموخته و در عرصه تبلیغ نیز ارایه دهند.
وی همچنین با اشاره به ضرورت پرورش طلبه در همه رشته ها و گرایش های حوزوی افزود: من به هیچ وجه مخالف تربیت مرجع تقلید درحوزه ها نیستم، اما مگر ما به چند مرجع نیاز داریم.؟
یزدی با تاکید بر توجه و اهتمام حوزه های علمیه نسبت به تربیت استادان ومدرسان متخصص در رشته های حکمت، فلسفه، رجال، حدیث و اخلاق ادامه داد: متاسفانه در حوزه ها به برخی رشته ها مانند فقه و اصول بیش ازاندازه بها داده می شود، در حالی که در بسیاری از زمینه ها مانند تفسیر با کاستی های زیادی مواجه هستیم، و ما توقع داریم که مدیران حوزه های علمیه به این موضوع توجه کافی داشته باشند.
آیت الله یزدی دراین همایش که با هدف تجلیل از زحمات و خدمات تبلیغی و قرآنی رئیس ستاد اقامه نماز کشور برپا شده بود ، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی را شخصیتی خدمتگذار به اسلام و انقلاب توصیف کرد، و افزود: من از زمانی که ایشان وارد فیضیه شد، با اخلاق و روحیات آن آشنا هستم.
وی با اشاره به خدمات متعدد قرائتی و اقدامات فرهنگی و تبلیغی او از طریق صدا و سیما و ارتباط با مردم، افزود: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تخصص خاصی که در فعالیت های تبلیغی و ترویجی داشته و دارد، موضوع ها و مباحث مختلف دینی مانند نماز ، زکات و امر به معروف و نهی از منکر را به صورت ساده برای جامعه تبیین می کند که آثار مکتوب آن نیز در اختیار همگان است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.