وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار با مقامات پاکستانی با ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش جماران ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار با مقامات پاکستانی با ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

 

اضافه می‌شود که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در سفری یک روزه و در راس هیأتی نظامی، امنیتی و سیاسی به اسلام آباد رفت. سردار غلامرضا محرابی معاون رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، محمد حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور و علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان ظریف را در این سفر همراهی می کنند.

این نخستین بار است که یک هیات مشترک سیاسی، نظامی و امنیتی در چنین سطح بالایی از ایران به پاکستان سفر می کند. پیگیری حادثه تروریستی روز چهارشنبه هفته گذشته در نزدیکی مرز ایران با پاکستان که موجب شهادت 9 نفر از مرزبانان، مجروح شدن دو نفر از آنان و به گروگان گرفته شدن یک نفر از مرزبانان کشورمان انجامید، هدف اصلی سفر این هیات جمهوری اسلامی ایران به پاکستان است.

ظریف و همراهانش روز چهارشنبه در ملاقات با محمد نواز شریف نخست وزیر، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش و چودری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان، حادثه تروریستی اخیر در مرز ایران و پاکستان را مورد گفت و گو و بررسی قرار خواهند داد.

بر اثر حمله چهارشنبه گذشته (ششم اردیبهشت) عوامل وابسته به گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل، جمعی از مرزبانان غیور کشورمان در نزدیکی مرز پاکستان به شهادت رسیدند.

پس از رخداد این حادثه تروریستی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در نامه ای خطاب به نواز شریف نخست وزیر پاکستان، ضمن ابراز نگرانی عمیق و تاسف شدید از تکرار تعرضات تروریستی از خاک پاکستان به خاک جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرده است: انتظار می‌رود برای حفظ و ارتقاء روابط خوب و برادرانه دو کشور دستور فرمایید مسببین این اقدام تروریستی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به دست عدالت سپرده شوند.

همچنین در پی بروز این حادثه تروریستی، آصف دورانی سفیر پاکستان در تهران به وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به سفیر پاکستان ابلاغ شد.

در جریان احضار سفیر پاکستان، همچنین به وی اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران قویا انتظار دارد طرف پاکستانی اقدامات جدی و اساسی برای بازداشت تروریست ها و مجازات آنان انجام دهد. 
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 636235
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.