یک عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسانی که نمی‌توانند کاری را انجام بدهند و وعده دروغین به مردم می‌دهند، مورد توبیخ خداوند قرار می‌گیرند گفت: کاندیداهای ما برای وعده و وعید دادن به مردم ابتدا بدانند ظرفیت مملکت چقدر است و تا چه اندازه این ظرفیت‌ها بالقوه شده و چند درصد آن بالفعل است و پس از آن به مردم وعده بدهند.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحائی گلپایگانی، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در حقیقت انتخابات یک مسئله ملی و مردمی است که در جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب این مسئله بیشتر مطرح شد. به دلیل اینکه مردم‌سالاری دینی در جامعه به وجود بیاید و حکومت از متن و بطن مردم برمی‌خیزد و این مردم هستند که مسئولین را انتخاب می‌کنند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه حضور مردم در عرصه انتخابات لازم و ضروری است خاطرنشان کرد: حضور مردم به دلیل اینکه می‌تواند دشمن را مأیوس کند و سبب شود که آن‌ها دست از تهدید و شرارت بردارند لازم و ضروری است. مردم هرجا که لازم بوده و در روزهای سخت انقلاب همواره حضور چشمگیر و دشمن‌شکن داشته‌اند و به پاسداری از مملکت و اسلام عمل کرده‌اند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در مناظره‌هایی که در رسانه ملی از سوی کاندیداها پخش شد در جاهایی می‌دیدیم که حرمت‌ها حفظ نمی‌شوند در حالی که باید مناظره‌ها در جمهوری اسلامی ایران با تمام دنیا فرق کند و ما باید در این گونه مسائل سیاسی رویه پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) را در دستور کار خود قرار بدهیم. آن‌ها هم رقیب داشتند ولی از الفاظ نادرست و یقه‌گیری یکدیگر استفاده نمی‌کردند.

گلپایگانی یادآور شد: اینکه کاندیداها بخواهند یک موضوعی را از دست هم بچاپند و یکدیگر را متهم کنند هرگز کار اصولی و درستی نیست. کاندیداها به جای مچ‌گیری و خارج کردن یکدیگر از عرصه بهتر است مسائل شرعی که اسلام به آن پرداخته است را رعایت کنند. این خلاف شرع و اسلام است که آن‌ها بخواهند در انظار مردم و دیدگاه جهان به تخریب یکدیگر بپردازند.

او در ادامه با اشاره به مثالی از رفتار امام راحل گفت: زمانی که امام (ره) در نجف بودند به مرحوم آقای حکیم پیشنهاد دادند که شما جلو بیفتید و نظام اسلامی را در کشورهای جهان مطرح کنید، ما هم به دنبال شما می‌آییم. این آقایانی که دم از امام (ره) می‌زنند، چرا به امام (ره) اقتدا نمی‌کنند و اصرار دارند که کار دیگران را به زیر سوال ببرند؟ این امر خلاف شرع، عقل و اسلام و عدالت است.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: خداوند در آیه ۲ و ۳ «سوره صف» توبیخ می‌کند کسانی را که نمی‌توانند کاری را انجام بدهند، ولی به آن اشاره می‌کنند و درباره آن حرف می‌زنند. اگر کاندیداهای ما با قرآن سر و کار نداشته باشند،  سِمت ریاست جمهوری برای آن‌ها یک خسران به حساب می‌آید. آن‌ها باید در مناظره‌ها و وعده‌هایی که می‌دهند حق را بگویند و بدانند که چهار روز دنیا ارزش این را ندارد که بخواهند آخرت خود را به این سادگی بفروشند. آن چیزی را که می‌توانند به آن عمل کنند بگویند نه اینکه صرفا بخواهند رقیب را از راه به در کنند و چیزی که قادر به انجام آن نیستند بگویند.

گلپایگانی با بیان اینکه ابتدا برای وعده و وعید دادن به مردم بدانند ظرفیت مملکت چقدر است و چند درصد آن بالقوه است و چند درصد بالفعل و پس از آن شعارها و دیدگاه‌های خود را مطرح کنند، گفت: اینکه آن‌ها بخواهند صرفا سخنی بگویند و پس از آن نتوانند به آن عمل کنند خلاف نس قرآن است و خداوند به این امر خشم دارد. انسان چیزی را که نمی‌تواند انجام بدهد نباید اظهار کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: کاندیداها اخلاق دینی را رعایت کنند و یکدیگر را به دروغ متهم نکنند که این خلاف شرع و عدالت است و برای اثبات خود حق ندارند دیگری را نابود کنند. در گذشته هم بودند کسانی که فقط می‌خواستند بگویند ولی به چیزی عمل نکردند. به جایی نرسیم که نتوانیم اعتماد مردم را جلب کرده و وعده‌های دروغی به آن‌ها بدهیم که در نهایت متهم به دروغ شویم. امیدواریم همه به اخلاق اسلامی روی بیاورند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.