روزنامه فایننشال تایمز نوشت: به درخواست کمیسیون اروپا، کشورهای محدوده شنگن باید اقدام های لازم برای توقف کنترل مرزهای داخلی خود را تا 6ماه آینده انجام دهند.

به گزارش جماران، روزنامه فایننشال تایمزروزسه شنبه افزود: کمیسیون اروپا از کشورهای عضو محدوده شنگن خواسته است که کنترل مرزهای داخلی خود را در پی افزایش مهاجرت پناهجویان سوری و لیبیایی به اروپا اعمال شده بود، تا شش ماه آینده متوقف کنند.
به نوشته این روزنامه،کمیسیون اروپا به کشورهای عضو توصیه کرده است که به جای بازرسی نفر به نفر در مرز، کنترل خودروها با اشعه فروسرخ و تشخیص شماره پلاک در مناطق مرزی را افزایش دهند.
براساس قوانین اتحادیه اروپا، کشورهای عضو شنگن می توانند در بازه های موقت 6 ماهه کنترل های مرزی را اعمال و زمان های یادشده تا سه بار قابل تمدید است. این در حالی است که این کشورها تاکنون دوبار کنترل مرزی را تمدید کرده اند.
کمیسون اتحادیه اروپا اعلام کرده است که هرگونه اعمال کنترل مرزی پس از این 6 ماه، نقض قوانین اتحادیه به شمار می رود.
در پی افزایش مهاجرت پناهجویان از سوریه و لیبی به اروپا، برخی کشورهای اتحادیه اروپا برای پیشگیری از وقوع حمله های تروریستی ، اقدام به اعمال کنترل های مرزی کردند.
بر اساس این گزارش، پس از توافق اتحادیه اروپا با ترکیه برای جلوگیری از ورود مهاجران از مسیر ترکیه به یونان در قبال پرداخت غرامت از سوی اتحادیه اروپا، حجم مهاجرت از مسیر یونان کاهش یافته است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.