در نشست حامیان روحانی با یادآوری اینکه امروز در استخراج گاز از قطر پیشی گرفته‌ایم مطرح شدکه برخی چون دیگر نمی‌توانند با چمدان پول را از کشور خارج کنند از توفیقات دولت حرفی نمی‌زنند.

به گزارش جماران، لطف الله میثمی که در نشست حامیان حسن روحانی سخن می‌گفت، سخنرانی خود را با طرح این پرسش که آیا اساساً قانون اساسی در کشور می‌تواند بستر یک راهبرد سیاسی را ایجاد کند یا نه؟آغاز کرد و  با پاسخ مثبت  به این پرسش گفت: در خرداد 76 که یک زلزله سیاسی ایجاد کرد و در مجموع 5 دوره انتخابات که اصلاح طلبان برنده آن بوده‌اند همین قانون اساسی بستری برای شکل گرفتن آرای رفراندوم اصلاح طلبان بوده است.

وی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی یک بار در مقطع خبرگان در سال 57 و بار دیگر در سال‌های 58 و 68 از رأی مردم برخوردار بوده است که می‌تواند به عنوان یک سند بالادستی تعریف شود که روابط داخلی و خارجی را تنظیم کند.

میثمی با تأکید بر اینکه آرای سیاسی اصلاح طلبان خود به گونه‌ای نمایان، نشان دهنده خواست و میل مردم به ایشان است، ‌تأکید کرد که این آراء رفراندوم گونه بر بستر همین قانون اساسی شکل گرفته است .

وی ادامه داد: یکی از ضروریات تصویب قانون اساسی از طریق تعیین حقوق شهروندی است. از حقوق شهروندی آرای مردم است که امام (ره) فرمودند: میزان رأی ملت است و همچنین رهبری انقلاب که در مورد ارای مردم گفتند: آرای مردم حق الناس است. این‌ها قرائت‌هایی از قانون اساسی است که اجرای آن را تسهیل می‌کند.

وی در ادامه با ذکر خدمات دولت یازدهم در عرصه اقتصادی اظهار کرد: امروزه در تولید گاز برای اولین بار در منابع مشترک پارس جنوبی از قطر جلو زدیم. در زمستان سرد امسال در تأمین گاز مصرفی کشور مشکلی نداشتیم،‌در تولید گندم به خودکفایی رسیده‌ایم و امروزه تولید گندم به مرز 12 میلیون تن رسیده است.

وی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه در انتخابات آتی رأی رفراندوم به سبد اصلاحات ریخته شود حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی را عامل قدرتمند شدن دولت ارزیابی کرد.

عبدالله رمضان زاده، ‌سخنگوی دولت اصلاحات نیز مهمان دیگر ستاد روحانی بود که در ابتدا با تأکید بر ضرورت قانون‌مداری در کشور و بیان اینکه بیش از صد سال از مشروطیت و طلب قانون در کشور می‌گذرد، اما هنوز عده‌ای قانون‌گریزی می‌کنند و فکر می‌کنند هرکاری را که بخواهند می‌توانند انجام دهند ادامه داد: یک رقیبی داریم که به هیچ چیز پایبند نیست و یک باور اصلی دارد و آن است که هر چقدر دروغش بزرگ‌تر باشد مقبول‌تر خواهد بود و موفق‌تر است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 84 که اصلاح طلبان آرای آن دوره را به اصولگرایان رقیب خود واگذار کردند تصریح کرد: ما اصلاح طلبان در سال 84 اشتباه کردیم که پراکنده شدیم و هماهنگ عمل نکردیم اما در این دوره دیگر این اشتباه را تکرار نمی‌کنیم و مسیری را که سال 92 و با حمایت از روحانی پس گرفته‌ایم ادامه خواهیم داد .

سخنگوی سابق دولت اصلاحات با انتقاد از دادن وعده‌هایی کلان توسط برخی کاندیداها ابراز کرد: چگونه کسی به خود جرات می‌دهد که بگوید با تولید یک میلیون تن محصولات صنایع پتروشیمی می‌تواند یک میلیون شغل ایجاد کند. این چنین فردی یا متهم است و یا دروغ می‌گوید.

وی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در پوشش اخبار مربوط به اقدامات دولت یازدهم اظهار کرد: همین تلویزیون نشان‌ می‌داد که عده‌ای را به خاطر نداشتن پول بیمارستان در بیابان رها کرده‌اند اما نمی‌گوییم که امروز هیچ بیماری به لطف طرح بیمه همگانی دولت از بیمارستان رانده نمی‌شود و هر فردی با هرتوان مالی می‌تواند نسبت به درمان ارزان خود اقدام کند.

وی با بیان اینکه امروز در استخراج گاز از قطر پیشی گرفته‌ایم گفت: چون دیگر نمی‌توانند با چمدان پول را از کشور خارج کنند از این اقدامات حرفی نمی‌زنند. ما امروزه با پدیده‌ای روبه‌رو هستیم که در مناظره تلویزیونی در مورد جنگل کاری و تولید برق از زباله دروغ می‌گوید.

وی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه دولت آینده روحانی دولتی بهتر باشد گفت که باید تلاش کنیم تا محدودیت‌های پیش روی دولت از بین برود هرچند به عنوان اصلاح طلب نسبت به برخی رفتارها و کابینه دولت انتقاداتی داریم اما در نهایت راهی جز انتخاب روحانی نداریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.