نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری: فرهنگ مردم ایران این است که توجه به نیازمندان و محرومان را جزو فرهنگ زندگی خودشان می دانند، مسئولان باید این را در اولویت اول بدانند اگر ما مسئولیتی داریم به برکت همین تلاش ها و زحمات ملت و محرومان است.

به گزارش جماران، محمد باقر قالیباف در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو گفت: حمایت از مستعضفین و محرومین باید اولویت اصلی مسئولان باشد زیرا انقلاب ما، انقلاب مستضعفان است و امام (ره) نیز امام مستضعفان است.

وی  افزود: از آنجا که انقلاب ما انقلاب مستضعفین و امام ما امام مستضعفین است مسئولان کشور باید همه تلاش خود را بکنند و حمایت از مستضعفین را اولویت اول خود را بدانند.
او گفت: امروزه شاهد بحران اقتصادی کشور هستیم و بیشتر قشر جامعه از محرومینی هستند که در فقر مطلق به سر می برند، باید در حرکت اورژانسی و کوتاه مدت برای حدود 25 میلیون نفر جوان (نیروی آماده به کار) با ایجاد اشتغال حل مشکل کرد.
قالیباف بیکاری جوانان و رکود اقتصادی را معضل بزرگ سال های اخیر کشور عنوان کرد و افزود: باید برای رفع بیکاری چاره اندیشی کرد اما این مهم زمان بر است باید برای 25 میلیون نفر اقدام مقتضی انجام داد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وضعیت اقتصادی و اشتغال کشور را به مجروحی تمثیل کرد که در حال خونریزی است و اگر از خونریزی ان جلوگیری نشود معلوم نیست این مجروح زنده بماند.
او در خصوص هدفمندی یارانه ها هم گفت: یارانه 45 هزار تومانی سال 89 امسال ارزش 15 هزار تومانی دارد که باید این رقم را به 150 هزار تومان برسانیم.
قالیباف افزود: همانطور که وعده داده ایم برنامه ای داریم که برای پنج میلیون نفر شغل ایجاد کنیم و به این منظور سامانه ملی کارانه ای راه اندازی شده تا جوانان بالای 18 سال در آن ثبت نام کنند و مشخصاتی همچون مهارت، تحصیلات، پیشینه تخلفات یا سوابق اجتماعی، اداری و وضعیت تاهل آنان در این سامانه درج گردد تا ما پس از بررسی ثبت نام شدگان را به مراکز فعال اشتغال معرفی کنیم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما وعده داده ایم خانواده هایی که از کار بیکارند حدود 250 هزار تومان ماهانه دریافت کنند و پس از اشتغال این مبلغ به صورت کمک نقدی از طریق مرکز کاری که این اشتغال را ایجاد کرده پرداخت شود، اولویت ما ایجاد کار است.
او با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار را هم مدنظر داریم افزود: زنان تنها و بی سرپرست یا بدسرپرست را هم مورد توجه قرار داده ایم و این توجه باید در همه طبقات دولت صورت پذیرد.
قالیباف گفت: خانواده ای که دارای 8 معلول است آیا با دریافت نفری 150 هزار تومان نیازهای اولیه اش (بهداشتی - درمانی) را می تواند رفع کند یا خیر؟ ما می گوییم با این مبلغ می تواند رفع نیازهای اولیه را انجام دهد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: عده ای می گویند مگر می شود پنج میلیون شغل ایجاد کرد ما می گوییم آری در حوزه های آی تی، پزشکی و ... اولین کشور دنیا هستیم که پتانسیل های ایجاد اشتغال را داریم.
او با بیان اینکه دارای 51 میلیون تن تولید در حوزه پتروشیمی هستیم گفت: می توانیم این رقم را با 10 میلیون تن افزایش به 60 میلیون تن برسانیم که گفتنی است هرمیلیون تن حدود 200 هزار شغل مستقیم و 400 هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می کند.
قالیباف ادامه داد: همیشه گفته ایم که وجود قشر چهار درصدی که بار رانت مانع تولید می شود مواد اولیه پتروشیمی را به صورت خام به خارج از کشور صادر می کند و مانع از به حرکت درآمد چرخه تولید در کشور می شود باید این اشخاص را شناسایی و با آنان برخورد کرد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اصلاح نظام دولت، نظام مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی بخشی از کارهایی است که می توانیم با آن به اقشار محروم و کم درآمد توجه بیشتر کنیم.
او با اشاره به اینکه باید فاصله طبقاتی را در جامعه کاهش داد گفت:پیشتر گفته بودیم که تلاش داریم تا فاصله بین شمال و جنوب تهران را کم کنیم که البته این اتفاق تا حدودی افتاده است اگر با چنین عزمی برای کل کشور برنامه ریزی کنیم می توانیم اثرات این اتفاق را در تمام شهرها و روستاهای ایران ببینیم.
قالیباف افزود: به مردم متعهد می شوم در طول دوره خدمت گذاری در دولت (اگر رئیس جمهور شوم) روند کاهش فاصله طبقاتی را در شهرها و روستاها سریع تر محقق کنم تا میان اقشار کشور احساس شود.
او در خصوص مقابله با مفاسد اقتصادی هم گفت: یکی از مشکلات امروز کشور که موجب دلخوری مردم شده مفاسد اقتصادی است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: هر کس به مفسد رحم کرد به مظلوم ظلم کرده است، اولین گام قطع دست کسانی است که وجودشان ایجاد فساد می کند یعنی چهاردرصدی هایی که می خواهند بیشترین سهم را از کشور آن هم بدون زحمت و فقط با ارتباط و نفوذی که دارند داشته باشند.
قالیباف گفت: ما حدود 25 میلیارد دلار قاچاق کالا داریم که مسئولین هم می دانند، یعنی واقعا کسی این رقم را نمی داند؟ 
او افزود: واردات کالاهای مضر و غیر ضروری داریم که به تولید داخل آسیب می زند وقتی تولیدکنندگان سود بانک و صندوق ها و غیره را پرداخت می کنند دیگر سودی به جیبشان نمی رود اما دلالان بدون ضرر سود می کنند باید با این گونه دلالان برخورد کرد و تحویل قوه قضاییه داد تا با آنها برخورد درخورشان صورت پذیرد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این روزها می شنویم که فلان کس در خانه فلان مسئول فلان کالای قاچاق و عامل فساد را دیده، من اگر مسئول مربوطه بودم با آن وزیر برخورد می کردم. اینکه فلان کس از بستگان فلان مسئول است و به دلیل این وابستگی می تواند مفاسد اقتصادی را صورت دهد بدترین خیانت به حق مردم است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 634191
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.