این روزها درباره ماندن یا نماندن دو کاندیدا از مجموع شش کاندیدای ریاست جمهوری بحث های فراوانی مطرح شده و هواداران هریک از کاندیداها که بر وحدت اردوگاه خود تاکید می کنند، حرف های گوناگونی درباره ماندن یا کناره گیری به نفع دیگری بیان می کنند.

به گزارش جماران، در حالی که یک عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب(جمنا) در آبادان گفته است: آقای رئیسی و قالیباف هر دو قول دادند در صورت صلاحدید و جمع بندی نهایی به نفع دیگری کنار بروند،قائم مقام رئیس ستاد انتخابات رئیسی در خراسان رضوی و سخنگوی ستاد قالیباف در همین استان اعلام کرده که حضور حجت الاسلام رئیسی و قالیباف تا پایان انتخابات قطعی است و آمده اند که بمانند.

** انصراف و ماندن
خبر رسیده از آبادان حاکی است حجت الله عبدالملکی عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب(جمنا) در جمع اعضای ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب آبادان گفت: جمنا تاکنون در خصوص انصراف یکی از نامزدهای این جبهه به نفع نامزد دیگر به جمع بندی نهایی نرسیده است.
نامزدهای این جبهه بنا به اعلام برخی اعضای آن ابراهیم رئیسی و محمد باقر قالیباف هستند.
اما خبرهای دیگر از مشهد از قول سید عبدالله ارجاعی قائم مقام رئیس ستاد انتخابات رئیسی در خراسان رضوی و همچنین مصطفی ترکاشوند سخنگوی ستاد قالیباف در استان خراسان رضوی بیانگر این است که حجت الاسلام رئیسی و محمد باقر قالیباف تا پایان انتخابات می مانند و از عرصه رقابت ریاست جمهوری کناره گیری نمی کنند.

** اطلاع از تخلف 
عضو شورای اسلامی شهر تهران که به شیراز رفته گفت : طی چهار سال گذشته تخلفات گسترده ای در شهرداری پایتخت اتفاق افتاده که بخشی از آن با اطلاع رئیس شورای اسلامی بوده است.
رحمت الله حافظی در نشست دانشجویان عضو انجمن وفاق و توسعه دانشگاه شیراز با عنوان 'شورای شهر، کارآمدی، فساد ستیزی' افزود: گزارش های شهرداری تهران به شورای اسلامی این شهر طی 14 سال گذشته عمدتا مشروط ، مردود یا غیر قابل اظهار نظر بوده است .

** سختگیری شده 
 غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: در رد صلاحیت برخی نامزدهای شوراهای اسلامی دغدغه وجود دارد و از هیات های نظارت استان انتظار دارم این مساله را اصلاح کنند.
وی اظهار داشت: صلاحیت یک عده از نامزدها توسط هیات های نظارت استان رد شده است و من فکر می کنم در این مورد سختگیری شده است. به صلاح استان است که با اغماض ، گذشت و بدون کینه با افراد رد صلاحیت شده برخورد شود و آرامش به جامعه برگردد.

** حمایت از روحانی به دلیل پاسخگویی وی 
جاسم شدید زاده رئیس ستاد عربی دکتر روحانی در خوزستان در آیین گشایش دفتر مرکزی این ستاد در کوی امانیه اهواز گفت: شرایط فعلی مردم عرب خوزستان ایجاب می کند که در انتخابات از دکتر روحانی حمایت کنند زیرا وی به مطالبات مردم عرب خوزستان پاسخ مثبت داده است.

** دولت انقلابی مقابل تحریم بایستد، هر دولتی بیاید تحریم ها شدید می شود 
 جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی که به شیراز رفته گفت: اگر دولتی انقلابی در انتخابات ریاست جمهوری روی کار بیاید با ایستادن مقابل سیاست های خصمانه آمریکا، جلو تشدید تحریم ها را خواهد گرفت.
 اما او این را هم گفت که دولت آمریکا به این موضوع کاری ندارد که چه فردی در انتخابات ریاست جمهوری ایران پیروز می شود و مطمئن هستیم که آنها پس از انتخابات، تحریم ها را تشدید می کنند. 

** توصیه فرزند آهنگران 
حجت الاسلام محمد علی آهنگران فرزند صادق آهنگران است که این فرزند، فعال سیاسی اصلاح طلب محسوب می شود. حجت الاسلام آهنگران گفت: بداخلاقی در مناظره های انتخاباتی ریاست جمهوری قابل پذیرش نیست و نامزدها باید صداقت در گفتار را مبنای کار خود قرار دهند.
او در همایش دولت یازدهم و دستاوردهای سیاسی آن در بابل افزود: اینکه در مناظره های انتخاباتی مطرح شود که 96 درصد مردم کشور فقیر و محروم هستند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار سنگین است.

** لرزه بر اندام / روح در کالبد 
محمد علی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هر فرد ایرانی که شرایط اجتماعی و سیاسی حاکم بر کشور را در دولت قبل دیده است٬ حتی از فکر بازگشت به آن دوران نیز لرزه بر اندامش می افتد زیرا شرایط فاجعه باربود.
وی در آیین افتتاح ستاد مرکزی حسن روحانی در شهرستان خرم آباد بیان کرد: یکی از نامزدهای انتخاباتی در دوره گذشته، خود یکی از منتقدان دولت نهم و دهم بود اما امروز با کمال تعجب شاهد دمیده شدن روح همان شخص در کالبد این نامزد انتخابات هستیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.