کره شمالی اعلام کرد که با نظرداشت سیاست های خصمانه آمریکا و متحدانش سرعت ساخت تسلیحات اتمی را افزایش خواهد داد تا همانند سوریه که از چنین سلاحی برخوردار نیست مورد حمله آمریکا قرار نگیرد.

به گزارش جماران، این موضع گیری روز دوشنبه توسط وزارت امور خارجه کره شمالی اعلام شد و این وزارتخانه در بیانیه ای خاطر نشان کرده است که سیاست آمریکا و دوستانش تحمیل بیشترین فشارها و سختگیری ها بر کره شمالی است و راهبرد این کشور نیز در حال حاضر ساخت سلاح های اتمی با بالاترین سرعت است.
در بیانیه این وزارتخانه آمده است: آمریکا و هم پیمانان این کشور می گویند که ما بیشترین فشارها و تحریم ها را به کره شمالی تحمیل می کنیم تا این کشور بر اساس چنین راهبردی برنامه تسلیحاتی هسته ای را متوقف کند.
این بیانیه تاکید کرده است که در مقابل ما هم تسلیحات اتمی را در سریع ترین زمان ممکن می سازیم و توان بادارندگی اتمی تسلیحاتی را به بالاترین سطح ارتقا خواهیم داد.
وزارت امور خارجه کره شمالی تاکید کرده است: بالا بردن توان بازدارندگی اتمی و ساخت سریع سلاح های اتمی و رسیدن به موفقیت های لازم در این عرصه همگی برنامه هایی است که تحت فرمان «کیم جونگ اون» رهبر این کشور انجام می شود.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی امروز در گزارشی نوشت: کره شمالی همواره مساله ساخت سلاح های اتمی خود را به سیاست های خصمانه آمریکا مرتبط دانسته است.
وزارت خارجه کره شمالی در ادامه بیانیه خود که خبرگزاری این کشور نیز آن منتشر کرده نوشته است: آمریکا با اعزام ناو گروه کارل وینسون و زیردریایی هسته ای و قوای نظامی به منطقه بیشترین تنش ها را باعث شده است.
این گزارش می افزاید: خوی تجاوزگری نظامی آمریکا در منطقه هرگز تا این اندازه نبوده و هیچوقت شبه جزیره کره تا این حد به مرز جنگ هسته ای نزدیک نشده است.
خبرگزاری کره شمالی تاکید کرده است که ستون برنامه راهبردی این کشور حمله پیشدستانه با سلاح اتمی است و این کشور با نیروی اتمی خود آماده پاسخگویی به هر اقدام نامتناسب هجومی آمریکاست.
کره شمالی با اشاره به حمله موشکی آمریکا به سوریه نیز آورده است: اگر ما هم دارای سلاح اتمی نبودیم همانند سوریه و بسیاری از کشورها هدف تجاوز آمریکا قرار می گرفتیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.