معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: دولت تدبیر و امید درسال 1396 معادل 40 هزار میلیارد ریال به بودجه این وزارت خانه افزود که انقلاب مالی در حوزه آموزش و پرورش کشور ایجاد می کند.

به گزارش جماران ، یوسف نجفی روز دوشنبه در نشست با جمعی از فرهنگیان استان قم در سالن اجتماعات خانه معلم شماره یک قم به مناسبت بزرگداشت هفته معلم، با بیان این که برای نخستین بار در طول انقلاب اسلامی سهم آموزش و پرورش از بودجه سالانه دولت به رقم 10 درصد افزایش یافته است افزود: بودجه آموزش و پرورش در بودجه 96 نسبت به بودجه 95 نزدیک به 40 هزار میلیارد ریال افزایش یافته که این موضوع نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به معیشت معلمان و آموزش و پرورش دارد.
وی با بیان این که آموزش و پرورش با 110 هزار میلیارد ریال بدهی انباشته از سال 1384 دست به گریبان بوده است تصریح کرد: با اهتمام دولت یازدهم، 100 هزار میلیارد ریال از این بدهی ها پرداخت که بر اساس آن پاداش پایان خدمت سال 94 به طور کامل پرداخت شده و پاداش پایان خدمت سال 95 نیز تا چند روز آینده در کل کشور پرداخت می شود.
نجفی، تعامل میان وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی را سازنده دانست و گفت: نگاه های مثبتی در مجلس نسبت به تحول آموزش و پرورش وجود دارد که این تعامل، زمینه را برای تحول در نظام آموزشی کشور به وجود آورده است.
وی ادامه داد: مجلس دهم، در لایحه برنامه ششم توسعه 25 حکم قانونی تصویب کرده که هر کدام از این حکم ها، موجب تحول در آموزش و پرورش می شود. 
وی تصویب لایحه رتبه بندی معلمان و نظام پرداخت در مجلس شورای اسلامی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی آموزش و پرورش، فرآیند یادگیری در کلاس درس و تربیت نسل آینده به دست معلم است و اگر می خواهیم تحول بنیادین در آموزش و پرورش صورت گیرد باید این تحول از معلمان و توجه ویژه به معیشت آنها شروع شود.
همزمان با این آیین که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، 2 پروژه عمرانی آموزش و پرورش قم شامل سالن اجتماعات فرهنگ و آموزش، در خانه معلم شماره یک آموزش و پرورش قم به مساحت 350 مترمربع و گنجایش 200 صندلی و همچنین مهمانپذیر ویژه فرهنگیان قم در مشهد مقدس با 1800 مترمربع زیربنا به بهره برداری رسید.
سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در 12 اردیبهشت 1358، به نام روز معلم نامگذاری شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.