مخالفان مسلح سوری با اعلام دریافت دعوتنامه رسمی برای شرکت در نشست آستانه از پیشنهاد جددی روسیه درباره مهار درگیری‌ها در سوریه استقبال کردند.

به گزارش جماران، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، فاتح حسون، عضو هیئت گروه‌های مسلح و هیئت عالی مذاکره کنندگان گفت: ما دعوتنامه رسمی و شفاهی از روسیه برای شرکت در نشست آتی آستانه دریافت کردیم. تا به این لحظه هیچ گروهی با این دعوتنامه مخالفت نکرده و برعکس با خوش‌بینی به این دعوتنامه می‌نگرند.

وی ابراز امیدواری کرد که مسکو ضامن روند مذاکرات باشد نه طرفی در مذاکرات.

حسون گفت: مردم سوریه و روسیه روابط قوی و تاریخی با هم دارند. حمایت روسیه از نظام "جنایتکار" گزینه اشتباهی است که امیدواریم روسیه هرچه سریع‌تر آن را "تصحیح" کند.

حسون گفت: روسیه پیشنهاداتی ارائه کرده که نشان دهنده جدیت این کشور در قبال تثبیت آتش‌بس و ورود برخی بازیگران بین المللی به این توافق‌های جدید است. این طرح‌ها شامل استقرار نیروهایی برای مهار درگیری‌ها میان دولت و مخالفان است. این نیروها از کشورهایی انتخاب می‌شوند که در درگیری‌های کنونی سوریه نقش ندارند.

قرار است مذاکرات آستانه روز چهارشنبه برگزار شود.

حسون گفت: موضوعات مثبت جدیدی به دستور کار مذاکرات اضافه شده و همراه با دعوتنامه به شکل غیر رسمی برای ما فرستاده شده است. این موضوعات مثبت مربوط به مکانیسم اجرای آتش‌بس و ورود برخی طرف‌های بین‌المللی جدید به مذاکرات آستانه است.

مسئولان پیشتر از احتمال ورود برخی کشورها مثل قطر به مذاکرات خبر داده بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.