کریستین امانپور خبرنگار ارشد شبکه تلویزیونی سی ان ان روز یکشنبه در مقاله ای به مناسبت صدمین روز زمامداری دونالد ترامپ نوشت: بهت زدگی دنیا به انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور با گذشت 100 روز کاهش نیافته است و دنیا همچنان نگران غیر قابل پیشی بودن او می باشد.

به گزارش جماران، امانپور به نقل از یک کارشناس افزود:تنها درچند هفته اخیر، عملکرد ترامپ بازتاب استراتژیک گسترده ای داشته است.برخی ازقولهای انتخاباتی وی که غیر قابل باور بودند در جریان زمامداری وی تغییر یافتند.متحدان و دشمنان هردو در حال ارزیابی چگونگی نظریه های ترامپ می باشند که او یکی پس از دیگری اظهار می دارد.
مایکل هایدن، مدیرپیشین سازمان سیا، در این باره گفت: نظریه های ترامپ زیاد قابل توجه نیستند آنها شبیه گفت و گوهایی است که شما در یک کسب و کار خانوادگی به کار می برید و این نوع گفت و گو اکنون به کاخ سفید رفته است.
امانپور درادامه با درج اینکه اچ آر مک مستر، مشاور امنیت ملی ترامپ، خانم روشنفکری است که برای تدوین استراتژی امنیت ملی آمریکا استخدام شده، به نقل از وی نوشت:این کار بزرگی است. این کاررا من دوبار برای جورج دبلیو بوش انجام دادم. البته من این کاررا بر مبنای پیشینه و مفاهیم مورد توافق موجود، انجام دادم. اما بسیار جالب خواهد بود ببینیم این کارشناس برای تدوین استراتژی منطبق بااین دیدگاه ترامپ که 'آمریکا باید اول باشد' چه حالی پیدا خواهد کرد.
متحدان قدیمی آمریکا، با توجه به اینکه مک مستر و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، یک تیم با تجربه ای برای ترامپ تشکیل داده اند، خیال شان آسوده است.
و شرکای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از سخنان ترامپ که او این اتحادیه نظامی فرا اقیانوسی را بی خاصیت نمی داند، خرسند هستند.
آنها به همراه متحدان منطقه ای، ترامپ را در تعیین خط قرمزهای آنها درسوریه علیه حمله شیمیایی یاری کرده اند. پس از حمله شیمیایی اوایل ماه جاری که دولت های غربی آنرا به دولت سوریه نسبت دادند، ترامپ حمله موشکی تلافی جویانه انجام داد.
اما متحدان آسیایی آمریکا نظیر کره جنوبی و ژاپن نگران سیاست آمریکا در مقابل کره شمالی هستند.
آنها ازموضع سخت آمریکا در برابرکیم جونگ اون در مقابل برنامه گسترده موشکی کره شمالی حمایت می کنند، اما از گسیل کردن کشتی هواپیما بر یو اس اس کارل وینسون برخود لرزیدند. و اینکه آیا این ناو هواپیما بر به طرف کره شمالی فرستاده خواهد شد یا نه؟
ارسال ناو هواپیمابر به شبه جزیره کره، این سئوال را مطرح کرده است که آیا دولت ترامپ به دنبال بازدارندگی است؟ گفته می شود کره جنوبی از این مساله، حس ناخوشا

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.