سید مصطفی هاشمی طبا،‌ در پاسخ به سوالی در خصوص میانگین سنی احتمالی کابینه خود در دولت آینده گفت: با توجه به اینکه خودم در 33 سالگی وزیر بودم و به زعم خودم وزیر خوبی بوده‌ام بنابراین به جوانان اطمینان دارم.

به گزارش جماران، کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در گفت‌وگویی تلویزیونی که از شبکه خبر سیما پخش شد،  در خصوص ترکیب احتمالی کابینه و اسامی افراد مورد استفاده در دولت احتمالی خود گفت: در هر وزارتخانه به طور مفروض چند گزینه را در نظر دارم اما تا وقتی که این احساس اطمینان در من به وجود نیاید که کدام یک را انتخاب کنم از اعلام اسامی آن‌ها معذورم.

هاشمی طبا در پاسخ به سوالی در خصوص ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ملی و حاکمیتی کشور در چارچوب اهداف نظام پاسخ داد: این مساله به این بستگی دارد که افراد تا چه حد بتوانند نظرات مختلف را در جهت اهداف خود بسیج کنند من در خود قدرت تعامل و انعطاف با دیگران را می‌بینم.

وی ادامه داد:‌ در صورت حل اختلاف با دیگر قوا ما در کشورمان فصل الخطاب داریم که اگر رهبرمان اجازه بدهند در امور اختلافی می‌توانیم حرفهایمان را به ایشان بگوییم تا ایشان مساله را حل کنند.

در ادامه مجری برنامه با اشاره به صحبت‌های رهبری مبنی بر ضرورت نداشتن نگاه به بیرون از مرزها برای حل مشکلات داخلی کشور نظر هاشمی طبا را در این خصوص جویا شد که وی پاسخ داد: هیچ ملتی بدون اتکا به نفس و توسل به استعدادهای درونی خود قادر به رشد و تعالی نیست اما نباید اینگونه استنباط شود که ارتباطات با خارج از کشور کلا قطع شود البته ما امیدی به کشورهای دیگر برای کمک به خودمان نداریم اما از نظر کارشناسی اطلاعات و دانش نیازمند ارتباط و اطلاعات دیگر کشورها برای زندگی هستیم.

هاشمی طبا در خصوص راهبرد دولت خود برای حمایت از مقاومت گفت: اصل مقاومت باید یک اصل اساسی برای همه مردم باشد مقاومت یک جنبه سیاسی و اجتماعی و کشوری دارد که از هرلحاظ باید مورد حمایت قرار بگیرد چرا که هر کشوری که مقاومت نکرد مورد سواستفاده استعمار قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌ پاسخ زورگویی‌ها مقاومت است و کما اینکه چه بسا در مقابل زورگویی‌ها ضربه خورده‌ایم اما شخصیت خود را حفظ کرده‌ایم بنابراین در مورد هر تهدید و زورگویی باید شخصیت خود را حفظ کنیم و احساس کنیم می‌توانیم بهتر و سربلندتر باشیم.

وی در خصوص برجام نیز اظهار کرد: قرار نیست اگر از هر کسی خوشمان نیامد امضای عهدنامه با او صورت نگیرد. ما در تاریخ اسلام هم در زمان حضرت امام حسن (ع) با معاویه یک معاهده صلح داریم که ایشان هم از لحاظ تاریخی هم از لحاظ علم امامت می‌دانستند که معاویه به عهد خود وفادار نیست ولی با او معاهده را امضا کردند تا مشخص شود چه کسی به عهد خود پایبند نیست.

وی در این خصوص ادامه داد: در اجرای این معاهده و هر معاهده دیگری همه کشورها سعی می‌کنند تا مفاد را به نفع خود تفسیر کنند. امریکا نمی‌گوید ما عهد شکنیم بلکه می‌گوید ما از این معاهده این را می‌فهمیم. البته یک معاهده بین المللی که چند کشور آن را امضا کرده‌اند نمی‌تواند به خاطر مخالفت یک رئیس جمهور از بین برود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.