نامزد حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مناظره های انتخاباتی همه دیدند که چه کسی اخلاق را رعایت کرد و به رقبای خود توهین نکرد.

به گزارش جماران، مصطفی میرسلیم طی سخنانی در گردهمایی حزب موتلفه اظهار کرد: ما تربیت شده شهید بهشتی هستیم دراین ۳۸ سال یاد گرفتیم چگونه به هم احترام بگذاریم و حرف یکدیگر را بشنویم.

وی افزود: ما آموختیم میان حرف دیگران نپریم و مراعات وقت را داشته و منظم باشیم. کار ما مبتنی بر برنامه است. هر چه می گوییم به اتکای برنامه‌ای است که آن را تهیه کرده‌ایم و شعار نمی‌دهیم.

میرسلیم گفت: در مناظره آیا پرخاش کردیم؟ آن برادران که با کنایه از حزب سخن می‌گویند بدانند شهید بهشتی حزب را معبد می دانست. در مورد حزب کنایه آمیز سخن نگویید. آنها که اینگونه سخن می‌گویند یا به نظم اعتقاد ندارند یا جایگاه حزب در قانون اساسی را نمی دانند.

وی با بیان اینکه با برنامه و دلسوزی وارد انتخابات شده‌ایم تصریح کرد که قاطعانه خواهد ایستاد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اصلاح دارای تقدس در فرهنگ اسلامی است. هرکس نمی‌تواند بگوید اصلاح طلبم. او باید شاگرد امام حسین باشد زیرا این امام مبنای کامل اصلاحات است. به آقایانی که عنوان اصلاح طلبی را انتخاب کردند گفتم می‌دانم شما دنبال تجدیدنظر طلبی در اصول هستید.


میرسلیم خاطر نشان کرد: فساد آهسته آهسته پیشرفت کرده است و اکنون شبکه‌ای و نهادینه شده است و مبارزه با آن سخت‌تر از بیست سال قبل است که فساد فردی بود. شبکه فساد عوامل خود را در سه قوه مستقر کرده است. چرا سران قوا در این زمینه دستاوردی نداشته‌اند؟ چون کار پیچیده شده است و می بینند از هرجا می‌خواهند شروع کنند بادش به خودشان می خورد.


وی تاکید کرد: برآی مقابله با فساد باید از دستگاه اجرایی آغاز کرد. قوه مجریه باید از فساد پیگیری کند که تا الان چنین اراده ای دیده نشده است. کارمندان دولت نباید به عشق کیسه دوختن وارد دولت شوند. نباید ویژه خواری کنند و اطلاعات دولت را در اختیار عده‌ای قرار دهند. مردم هم باید نظارت عمومی داشته باشند تا ریشه فساد خشکانده شود.


این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رییس جمهور خادم ملت است گفت: وقتی کارمندان دولت فاسد شدند به دستگاه قضایی نفوذ می‌کنند تا با رشوه کار خود را پیش ببرند. چرا این همه قاضی در قوه قضاییه گرفتار شده‌اند؟ چون فساد از دستگاه اجرایی به قوه قضاییه و قوه مقننه نفوذ کرده است. دستگاه قضایی بدون هیچ ملاحظه با فساد رسیدگی قاطع شود. اگر دولت را تشکیل دادم این نکته را به رییس دستگاه قضایی می‌گویم که هرکس حتی از نزدیکان من به فساد دچار شد با او برخورد کنید. مجلس هم باید با فساد برخورد کند.


میرسلیم همچنین با تاکید بر ضرورت خودداری از اسراف در هزینه‌های انتخاباتی از سوی هواداران گفت: هزینه‌های انتخاباتی توسط حزب و حامیان حزب تامین می‌شود. از طرفداران می‌خواهم قانون تبلیغات را رعایت کنند. این مراعات جنبه شرعی دارد.

وی تصریح کرد: این‌گونه کار کردن سخت است اما ما خود را برآی شرایط سخت آماده کرده‌ایم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.