هنوز زمان زیادی از شروع اولین مناظره زنده تلویزیونی نگذشته بود که التهابات اولین مناظره زنده تنها به استودیوی شماره 11 سازمان صدا و سیما محدود نماند و به فضای مجازی هم کشیده شد.

به گزارش جماران، شاید خیلی ها فکرش را هم نمی کردند که اولین مناظره تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری این چنین پر تب و تب باشد. این مناظره که در فضایی آرام شروع شده بود در اواسط مناظره تبدیل به میدانی برای تک و پاتک بعضی از کاندیداها علیه یکدیگر شد. تک و پاتک هایی که عمدتا میان 3 نفر یعنی محمدباقر قالیباف، حسن روحانی و اسحاق جهانگیری بود. 

شاید به همین خاطر هم بود که التهابات اولین مناظره زنده تنها به استودیوی شماره 11 سازمان صدا و سیما محدود نماند و به فضای مجازی هم کشیده شد.

کاربران فضای مجازی که عمدتا از طرفداران حسن روحانی، اسحاق جهانگیری و محمدباقر قالیباف بودند به سرعت در صفحات شخصی خود درباره اظهارات این کاندیداها علیه یکدیگر، ابراز نظر می کردند و برای لحظانی شبکه های مجازی به مکانی برای بحث و تحلیل این اظهارات بدل شده و بازار هشتگ هایی که به نام این کاندیداها بود حسابی داغ بود.

در همین راستا تعدادی از این واکنش های مجازی در ادامه آمده است؛

*محمد علی ابطحی، مشاور دولت اصلاحات که یکی از کاربران فعال در فضای مجازی است در توییتی نوشت: کاغذ را که آقای قالیباف بالا برد، یاد احمدی نژاد افتادم. فکر کردم مثل او عکس  همسر روحانی را می خواهد نشان دهد. او البته در توییتی دیگر نوشت که پدیده این دوره جهانگیری است. چه خوب که کاندیدا شد.

*کاربری دیگر در واکنش به اظهارات محمدباقر قالیباف خظاب به حسن روحانی، در توییتر نوشت: نمیدونم چرا قالیباف روی حرفش اصرار میکنه. روحانی گفته اگر ۱۰میلیون گردشگر بیاید، ۴میلیون شغل ایجاد می شود، نگفته ایجاد می کنم.

*یک کاربر دیگر هم در توییتر با انتشار عکسی از محمدباقر قالیباف که برگه ای را جلوی صورتش گرفته بود، نوشت:  بگم بگم 2 رسید!

*توییت انتقادی دیگری که خطاب به قالیباف منتشر شده بود اینگونه بود: احمدی نژادیسم درون قالیباف زنده شد.

*شخص دیگری هم در انتقاد به اظهارات قالیباف نوشت: با پدیده ای روبه رو هستیم که به دوربین نگاه میکنند و نمک به زخم مردم میپاشند.

البته در این میان اظهارات طنزآمیز هم کم نبود؛ کاربری درباره این مناظره به طنز نوشت: راند اول مناظره با برتری جهانگیری و روحانی و با مصدومیت قالیباف تمام شد. هاشمی طبا توپ جمع کن بود، میرسلیم واسمون شعر خوند، رئیسی هم بود!

*کاربر دیگری هم با بیان اینکه  قالیباف از رانت و وام بی حساب  انتقاد کنه، در نوع خودش یک شاهکاره! نوشت: بگو چرا جلوی تحقیق و تفحص مجلس رو درباره شهرداری گرفتی؟

*فرد دیگری در توییتر خود با انتشار عکسی از اسحاق جهانگیری نوشت: هر آدمی یه دوستی مثل جهانگیری نیاز داره!

*یک کاربر دیگر اما در دفاع از اظهارات قالیباف نوشت: قالیباف برنده ایم مناظره است.

*کاربری دیگری هم  نوشت که رئیسی نشون داد به مراتب باهوش تر از قالیبافه!

*توییت طنز دیگری هم که در میان مناظره منتشر شد اینگونه بود: ‏تو مناظره بعدی کاندید ها با سلاح گرم به استودیو میان!

*یک کاربر دیگر در توییتی این سوال را مطرح کرد: تا 1400 با روحانی یا با جهانگیری؟

*فرد دیگری در توییتی انتقادی درباره اظهارات کاندیداها درباره مطالبات زنان نوشت: زنان هیچ پاسخ مرتبطی درباره مطالباتشان گرفتن از این مناظره؟!

*کاربر دیگری با بیان اینکه بازنده اصلی این مناظره رئیسی و جمنا است، نوشت: نامزدی که گویی اصلا در بازی نبود. قالیباف رشته های اصولگرایان را پنبه کرد و خود را رقیب روحانی جا زد.

*آقای جهانگیری به عنوان یک مدیر توانمند، با هوش، آگاه و با کوله برای از تجربه نمادی از توانمندی اصلاح طلبان برای مدیریت شرایط بحرانی بود. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 630898
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.