امام جمعه مشهد گفت: حرمت اولیاءالله ابزار رقابت‌های انتخاباتی نیست که برخی افراد در این عرصه به ساحت مقدس امام رضا(ع) اهانت می کنند.

به گزارش جماران ، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار کرد: متأسفانه در تقارن اعیاد مقدس با دو تلخ‌کامی روبرو شدیم، تلخ‌کامی اول اهانت به ساحت مقدس امام هشتم علی بن موسی‌الرضا(علیه‌السلام) بود، این موضوع قدرنشناسی و کفران نعمت وجود مقدس آن حضرت در کشورمان است.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که عرصه انتخابات با توجه به ارزش‌های مقدسه نظام و انقلاب ما، یک عرصه مقدس ادای تکلیف شرعی است اما در عرصه رقابت‌های انتخاباتی حرمت امام رضا(ع) را ابزار قرار می دهند، چه کسی با ولی‌نعمت خود این‌طور برخورد می‌کند؟

امام جمعه مشهد تصریح کرد: کاندیداهایی که در حاشیه رقابت آنان، این اهانت صورت گرفته است، افراد متدین و مؤمن هستند و به هیچ عنوان رضایت ندارند که تحت عنوان تبلیغات آنان، به امام هشتم (ع) اهانت شود.

وی ابراز داشت: کاندیداهای انتخابات سعی کنند از به‌کارگیری عناصر سبک‌سر، بی‌ایمان، بی‌توجه، مجذوب دشمن شده و تحت تأثیر بعضی انحراف سازی‌های فضای مجازی در عرصه های تبلیغاتی خودداری کنند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به پیگیری قاطعانه هتک حرمت به ساحت مقدس امام رضا(ع) توسط مسئولان و نماینده ولی فقیه در استان ایلام خاطرنشان کرد: اگر غیر از این عمل می‌شد، استان وفادار، غیور و دلاور ایلام با مردم رزمنده‌ای که هشت سال دفاع مقدس را تحمل کردند، ارزش خودش را از دست می‌داد.

فضای باز مجازی، عامل بروز اهانت به ائمه

وی فضای باز و بدون ضوابط مجازی را عامل بروز چنین اهانتی به ائمه دانست و گفت: منشأ این انحرافات، باز بودن فضای مجازی است؛ ما که یک روز گفتیم این فضای مجازی با این گستردگی، عوارض سوئی دارد اما بدون توجه به گفته های ما، این فضا همان‌طور باز ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: بعضی افراد سبک‌سر بی‌ایمان فکر می‌کنند در افتادن با دین یک نوع ارزش است، بی حرمتی به امام رضا(ع) نتیجه باز بودن و ولنگار بودن فضای مجازی در کشور است.

وی با اشاره به شهادت جمعی از سربازان کشورمان در حادثه تروریستی میرجاوه نیز گفت: عزیزان مرزبان ما که با اخلاص و فداکاری وظیفه خودشان را دلاورانه در صیانت از مرز اجرا می‌کردند در صید کمین نابکارانه تروریست‌ها قرار گرفتند و ۹ نفر از جوانان عزیز دلاور در مرزبانی شربت شهادت نوشیدند.

آیت الله علم الهدی افزود: داغ ۹ جوان ارزشمند دلاور و غیور از نیروی انتظامی که در مقام انجام‌وظیفه به لقاءالله پیوستند، همزمان با ایام جشن و شادی ملت ایران را غمگین کرد.

شهادت سربازان داغی تلخ برای جمهوری اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، شهادت جوانان کشور را داغی تلخ برای جمهوری اسلامی دانست و گفت: هرچند آنان مراتب سیر و صعود خودشان را الی الله تا مقامات عالیه بهشت با یک بال زدن طی کردند اما خلأ وجودی این عزیزان برای مردم ما، برای نهادهای مقدس نظامی، انتظامی، مسلح و پاسدار از این انقلاب و همچنین فرمانده کل قوا و خانواده آن ها یک داغ به‌حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم ذات مقدس پروردگار، پاداش این فداکاری غیورانه را در مقام ایفاء مسؤولیت با بهشت خودش و نعمت‌های بهشتی جبران کند.

آیت الله علم الهدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز مقارن با روز پاسدار است، گفت: سپاه پاسداران، نماد پاسداری است اما حفاظت از انقلاب در حقیقت وظیفه و تکلیف آحاد مردم است.

وی ادامه داد: این‌که یک نهاد مقدس و مخلص همچون سپاه، نماد پاسداری از این انقلاب قرار گیرد، تکلیف را از گردن ما در عرصه پاسداری از این انقلاب برنمی‌دارد، ما باید از ارزش‌های این انقلاب پاسداری کنیم.

امام جمعه مشهد ابراز داشت: در موقعیت‌های حساس و به ویژه در بحران‌ها و بحبوحه‌های تعاملات و تحولات سیاسی در این جامعه، مسؤولیت و تکلیف پاسداری از انقلاب و ظرفیت‌های انقلاب را نباید فراموش کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.