رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی در منطقه داغ امنیتی با تدابیر ویژه‌ای به امنیت پایدار رسیده است.

به گزارش جماران، دکتر علی لاریجانی در جریان سفر دو روزه خود به استان فارس در برنامه پایانی این سفر به همراه مسئولان استانی و نمایندگان استان فارس در یادواره سرداران و شهدای مدافع حرم شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین حضور یافت و در سخنرانی خود در این یادواره سیمای شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را روحیه‌ای برای ایرانیان دانست و گفت: باید به حضور چنین سردارانی که برای ایران، اسلام و انقلاب به پا خواستند، افتخار کرد.

وی اینگونه جلسات را که سال‌هاست در ایران برگزار می‌شود ارزشمند دانست و عنوان کرد: شهدا به این مراسم نیاز ندارند و مقام آنها قابل قیاس با سایر افراد نیست چرا که اولین قطره خون شهید که به زمین می ریزد خداوند نوید بهشت به آن می‌دهد.

وی در ادامه خطاب به خانواده شهدا آن‌ها را سروران کشور دانست و بیان داشت:‌ عزتمندی امروز ایران به دلیل فداکاری‌هایی است که شهدا انجام داده‌اند لذا باید دید آنها از ما چه می خواهند و چه انتظاری دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که «شهدا در راه اسلام شهید شدند لذا سایر افراد نیز باید راه آنها را دنبال کنند»، گفت: در این مسیر کسبه باید احکام شرعی اسلام، دولتمردان باید خدمت‌رسانی به مردم و روحانیون باید هدایت مردم را مد نظر قرار دهند و پاسداران نیز باید با همه وجود مدافع ایران اسلامی به لحاظ نظامی باشند و رسانه‌ها نیز به گونه‌ای قلم بزنند که به اسلام کمک کنند.

وی با بیان این‌که «شهدا با هدایت امام راهی را انتخاب کردند که از درون آن جمهوری اسلامی به وجود آمد که به شرق و غرب متکی نیست»، یادآور شد: جمهوری اسلامی در صحنه جهانی دشمنان زیادی دارد اما در حوزه استقلال حرف نویی داشته که زیربنای آن فرهنگ اسلامی است.

وی افزود: در گذشته شاه برای اداره کشور از سفرای آمریکا و انگلیس اجازه گرفته و با آنها مشورت می‌کرد اما امروز حتی بخشدار یک منطقه نیز به صورت مستقل عمل می‌کند که در این زمینه باید قوانین مجلس نیز برای نظام عزت‌آفرین باشد.

لاریجانی در ادامه با اشاره به این‌که «شهدا به عمود نظام جمهوری اسلامی یعنی ولایت فقیه معتقد بوده‌اند»، اظهار داشت: شهدا ولایت فقیه را رکن رکین نظام می‌دانستند و با ندای ولایت فقیه به جبهه رفتند به علاوه برخی قصد دارند سطوح اصلی نظام را تضعیف کنند و سناریوهای مختلف نوشتند اما از آن جایی که مردم پیرو ولایت فقیه بودند موفق نشدند.

وی در ادامه به حمله صدام در زمان ریاست جمهوری بنی صدر اشاره و بیان کرد: بنی صدر با امام (ره) وارد چالش می شد و همچنین با افرادی که در رأس حزب جمهوری اسلامی بودند اصطکاک ایجاد می‌کرد و به آن‌ها تهمت می‌زد؛ از طرفی روزنامه انقلاب اسلامی را تأسیس کرد و به جای حمایت از آن با سرمقاله‌هایش مردم را مأیوس می‌کرد و اجازه حضور به توده مردم در جنگ نمی‌داد که بعد از عزل وی رفته رفته موفقیت‌هایی همچون شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر حاصل شد.

وی رهبری‌ امام (ره) و حمایت های مردم از ولایت فقیه را دو رکن موفقیت نظام عنوان و خاطرنشان کرد: این موفقیت‌ها در حالی صورت گرفت که جمهوری اسلامی هیچ سلاح خاصی در دست نداشت؛ همچنین حوادث سهمگینی که دشمنان برای ایران در منطقه و در بعد هسته‌ای ایجاد کردند با ولایت فقیه برطرف شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر حفظ وحدت درونی کشور اذعان کرد: شرایط کشورمان به لحاظ بین‌المللی و منطقه‌ای بسیار حساس است و کمتر کشوری در اطراف ما بدون بحران امنیتی سر می‌کند این در حالی است که امروز با تدابیر ویژه‌ای جمهوری اسلامی در منطقه داغ امنیتی دارای امنیت پایدار بوده و با صلابت است.

وی با بیان این‌که «غرب در آشفتگی منطقه به درون کشورمان می‌نگرد»، عنوان کرد: اگر در داخل وحدت وجود داشته باشد پس می زند اما اگر با تهمت و جدال یکدیگر را تخریب کنیم همان چیزی است که دشمن انتظار دارد البته اختلاف نظر با دشمنی تفاوت دارد.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت موضوع انتخابات اظهار داشت: انتخابات باید هر چه باشکوهتر برگزار شود که باعث ناامیدی دشمنان می‌شود و با حضور مردم است که گام اساسی برای بازدارندگی دشمن برداشته می‌شود، لذا عرصه انتخابات مهمترین عامل بازدارنده دشمنان است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به منابع کشورمان به خصوص نفت و گاز در منطقه فارس گفت:نیروی متخصص در کشور زیاد است اما برخی سوء مدیریت‌ها باعث بروز اشکالاتی شد.

وی انتخابات را آوردگاهی برای پس زدن دشمن عنوان کرد و یادآور شد: انتخابات باید با اخلاق همراه باشد و این امر شیرین و مبارک نباید با بی اخلاقی ها تیره شود، همچنین نظرات باید به صورت صادقانه بیان شده و برای مشکلات راه حل اصولی با تحلیل ارائه شود و صرفاً برای جمع آوری رأی نباشد.

وی در ادامه با بیان این‌که «در بعد اقتصادی مشکلات پیچیده‌ای داریم»، اظهار داشت: بدهی‌ها و کمبود منابع دولت و حجیم شدن آن باعث شده درآمد حاصل از فروش نفت و دریافت مالیات برای ادارات خرج شده و تنها 10 درصد برای عمران باقی بماند در حالی که باید منابع آن صرف آبادانی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم باید در حوزه تولید صاحب کار شده و کارآفرین شوند، همچنین با توجه به شعار امسال رهبری تحت عنوان سال تولید ملی و اشتغال باید از این طریق به اشتغال رسید لذا کاندیداها باید فرمولی برای تحصیلکردگان ارائه کنند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در سال‌های اخیر ابراز داشت: برای آبیاری تحت فشار و نوین بودجه جداگانه قرار دادیم. همچنین برای آبرسانی به روستاها و راه‌اندازی مجدد کارخانجات تلاش کردیم تا فضا برای اشتغال فراهم شود و قصد داریم بنیه اقتصادی روستاییان مطلوب شود.

وی در پایان با تأکید بر پویایی اقتصاد روستا خاطر نشان کرد: اقتصاد پویای روستاها یکی از موضوعات مهم میان دولت و مجلس است که سرمایه گذاری خوبی در آن انجام شده و در حال حاضر در حال عبور از شرایط سخت هستیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.