سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: ستاد آقایان روحانی و جهانگیری با هم است. البته یک ستاد انتخاباتی کوچک هم طی یکی دو روز آینده تشکیل خواهد شد.

به گزارش جماران، حسین مرعشی پیرامون بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "نامزدها به مردم قول بدهند برای بازکردن گره ها نگاهشان به بیرون از مرزها نباشد"، اظهار داشت: ایشان سیاست‌گذار عالی کشور هستند و حتما دوستانی که در صحنه‌اند به سیاست‌های کلی نظام که توسط رهبری بیان می‌شوند پایبندند. آن کسانی که مدعی ولایت‌مداری و تبعیت بودند دستشان رو شد.

رئیس شوراى ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان درباره کاندیداتوری جهانگیری در انتخابات، گفت: جهانگیری براساس درخواست مجموعه اصلاح‌طلبان کاندیدا شد که در کنار روحانی که کاندیدای اول اصلاح‌طلبان است بتواند دیدگاه‌های ما را برای مردم تشریح کند و متناسب با شرایط سیاسی روز کارهای تکمیلی و مکملی را با روحانی داشته باشد. 
 
وی در پاسخ به اینکه اگر جهانگیری کاندیدای جدی است پس چرا تاکنون ستاد انتخاباتی تشکیل نداده و از وی فعالیت‌های جدی‌ای هم مشاهده نمی‌کنیم،  اظهار داشت: ستادهای آقای روحانی، ستاد جهانگیری هم است البته یک ستاد انتخاباتی کوچک هم طی یکی دو روز آینده تشکیل خواهد شد. 
 
مرعشی درباره اینکه مشخص است که چه کسانی در این ستاد فعالیت می‌کنند، گفت: خودشان جزئیات را اعلام خواهند کرد.

 وی در پاسخ به اینکه اگر مطابق نظرسنجی ها مشخص بشود که آقای روحانی شانس پیروزی در انتخابات را ندارد آیا وی به نفع جهانگیری کنار می‌کشد؟گفت: روحانی کاندیدای اصلی و مورد حمایت همه ما از جمله جهانگیری است. در این مورد هیچ بحثی میان اصلاح‌ طلبان و روحانی نشده است و  ضرورت بحث هم وجود ندارد.

 رئیس شوراى ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان پیرامون حضور کاندیداهای دیگر در کنار روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96 اظهار داشت: آیت الله هاشمی معتقد بود باید در کنار روحانی دوستان دیگری هم باشند که ما در هیچ شرایطی صحنه را خالی از نیروهای مؤثر جریان مان نگذاریم و در این راستا تأکید داشت که شخص جهانگیری در کنار روحانی کاندیدا شود البته از عارف هم نام بردند منتها عارف در این دوره آمادگی لازم را برای کاندیداتوری نداشت. 
 
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به اینکه دلیل مطرح شدن چنین تقاضایی چه بود گفت: وی بر اساس تجربه به این نتیجه رسیده بود که باید از جناح اعتدالی و  اصلاحات افراد متعددی در صحنه حضور داشته باشند و با مردم حرف بزنند و برنامه‌هایشان را بگویند چرا که ما در کشور فقط یک انتخابات نداریم، انتخابات‌های دیگری برگزار می شود.

 مرعشی ادامه داد: از این رو شخصیت‌هایی که در این سطح قرار دارند به جامعه معرفی شوند و برنامه‌هایشان را بگویند و مردم با افکارشان آشنا شوند، تأکید مرحوم هاشمی هم بر همین مسئله بود. 

 سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی پیرامون اظهارات برخی سیاسیون مبنی بر اینکه کاندیداهای پوششی نباید در مناظره ها حضور یابند افزود: بنده به کسانی که این مسائل را عنوان می‌کنند،  توصیه می‌کنم  قانون را مطالعه کنند کسی که مدعی ترویج حقوق بشر اسلامی در دنیا است چگونه حقوق کاندیداها را نمی‌شناسد.
 
مرعشی در پاسخ به اینکه آیا فکر نمیکنید شاید چنین اظهاراتی با توجه به اینکه آقای جهانگیری گفته من کاندیدای پوششی روحانی هستم بیان شده است، گفت: سوال می‌کنم که آیا ما حق داریم به آقای میر سلیم بگوییم که وی کاندیدای جدی نیست این توهین است آیا ما حق داریم بگوییم آقای رئیسی در مقابل آقای قالیباف کاندیدای جدی نیست و یا برعکس ما هرگز از این حرف ها نزدیم آن‌ها هم نباید بزنند.
 
وی در پاسخ به اینکه ارزیابی تان از عمکرد اقتصادی دولت چیست اظهار داشت: بسیار موفق می‌دانم اما آنقدر شرایط اقتصادی ایران نابسامان بود که این مقدار بهبودی برای رفاه مردم کفایت نمی‌کند ما باید این روند مثبت اقتصادی را 4 سال دیگر ادامه دهیم و آن را تقویت کنیم تا بتوانیم بخش‌‌های مهمی از معضلات جامعه همچون اشتغال را حل کنیم. 
 
مرعشی در پاسخ به اینکه انتقاداتی به عملکرد دولت مطرح است ضمن اینکه آن وعده 100 روزه هم به مردم داده شد گفت: انتقادات درست است منتها در کنار انتقاد باید از واقعیت‌های مثبت دولت هم حمایت کنیم وقتی روحانی 5 قطعنامه علیه ایران را با یک قطعنامه متوقف کرد و فضای بین‌المللی را برای همکاری‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی مهیا کرد و ورود توریست به ایران چند برابر شد امروز هیچ  تخت خالی در کشور وجود ندارد و همه‌اش را توریست‌های خارجی پر کرده‌اند. 
 
وی ادامه داد: باید اقدامات مؤثر دولت را بگوییم البته هنوز رونق کافی در بازار نیست وقتی اقتصادی که از زیر بار تحریم‌ها خارج شده و بهبودی در آن آغاز شده به تدریج افق‌های بهتری پیش‌روی اقتصاد ایران خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 630441
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.