تازه ترین نتایج نظرسنجی موسسه «یوگوف» و نشریه «تایمز» آمریکا نشان می دهد، برای اولین بار بیشتر شهروندان انگلیسی با خروج از اتحادیه اروپا پشیمان هستند.

 

به گزارش جماران، شرکت کنندگان در نظرسنجی در پاسخ به این سوال که آیا معتقدید که انگلیس در تصویب قانون خروج از اتحادیه اروپا درست عمل کرده یا این اقدام دولت اشتباه بوده است، 45 درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ابراز پشیمانی کرده اند.
براساس این نظرسنجی، 43 درصد از شهروندان انگلیسی نیز معتقد بودند که تصمیم دولت این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا تصمیم درستی بوده است و 12 درصد از شرکت کنندگان نیز هیچ گونه نظری نداشتند.
جامعه آماری این نظرسنجی را یکهزا و 590 تن تشکیل می داده است.
نشریه تایمز آمریکا در این باره آورده است: این اولین بار است که بیشتر انگلیسی ها بر این باورند که همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا یک اقدام اشتباه بود و این امر همچنان می تواند منجر به ایجاد شکاف و دو دستگی در انگلیس شود.
این نظرسنجی درخصوص چالش های اقتصادی آینده انگلیس نشان می دهد که 39 درصد از شرکت کنندگان معتقدند که وضعیت اقتصادی انگلیس خارج از اتحادیه اروپا بدتر خواهد شد، درحالی که به باور 28 درصد از شرکت کنندگان، شرایط مالی انگلیس پس از برگزیت بهبود خواهد یافت.
براساس این نظرسنجی، 36 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی بر این باورند که نفوذ کشورشان در سطح جهان پس از خروج از اتحادیه اروپا کاهش خواهد یافت، درحالی که 19 درصد دیگر معتقدند که انگلیس در دوران برگزیت نفوذش بیشتر خواهد شد.
شهروندان انگلیس دوم تیر ماه سال گذشته (23 ژوئن 2015) در همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا که به «برگزیت» شهرت یافت، با 51.9 درصد رأی موافق در مقابل 48.1 درصد رأی مخالف، به خروج از این اتحادیه «آری» گفته بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.