معاون حقوقی رییس‌جمهور امروز (پنج‌شنبه) در نشستی با احزاب و فعالان سیاسی استان مازندران تأکید کرد: دولت یازدهم با خرد جمعی، تیم اقتصادی قوی و مدیران لایق همه ناممکن‌ها را ممکن ساخت.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری در این نشست گفت: این دولت با اندیشه و پرکاری در زمانی که تیرهای کینه و حسادت که بی‌امان بر سرش می بارید، با امید به خدا و حمایت مردم در چارچوب سیاست‌های نظام حرکت کرد و امروز ایران امن‌تر از  همه کشورهای منطقه و حتی اروپایی، با اقتصادی باثبات و آرامش و امید در سپهر سیاست است.

معاون حقوقی رییس‌جمهور  ادامه داد: این دولت میدان را برای نقش‌آفرینی جوانان در عرصه های دفاعی، دانش‌بنیان و همه بخش‌ها باز کرده است.

حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به  موضوع حقوق‌های نامتعارف و اقدامات دولت یازدهم در این راستا افزود: مجموع این حقوق های نجومی ۲۳ میلیارد تومان بود که همه این مبلغ به بیت‌المال بازگشت.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با بیان این که دولت یازدهم فرهنگ عذرخواهی و صبوری را در کشور نهادینه کرد، گفت: مدیرعامل راه آهن با وجود آن که در تصادف قطارها مقصر نبود اما به احترام مردم استعفا کرد. همچنین هیچ دولتی همانند دولت یازدهم زیر هجمه‌ها و تخریب‌ها قرار نداشت و این دولت مظلوم رسانه‌ای، پیروز بیرون آمد و کارنامه درخشانی دارد.

حجت‌الاسلام انصاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سه سال و چند ماه گذشته رییس‌جمهوری در یک کارزار سخت تمام عیار اداره قوه مجریه را با صلابت، صبوری، تکیه بر تجربه، مشورت و دانش برعهده گرفت و تلاش کرد کشور را از پیچ خطرناک عبور دهد.

معاون حقوقی رییس‌جمهور افزود: وعده رییس جمهور این بود که کشور را با تدبیر اداره کند و تدبیر به معنای تکیه بر عقل و خرد فردی و استبداد رای نیست. دولت با کمک کارشناسان خبره در دستگاه های دولتی و اجرایی در سطوح مختلف امور را پیش برد و اگر دفاعی از دکتر روحانی باشد، دفاع از مدیران، کارمندان و سخت کوشان مظلومی است که در طول این مدت فداکاری کردند و این فداکاری ها در مصاف انتخابات انکار می‌شود.

حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: اولین اولویت دولت تدبیر  و امید  خارج کردن اقتصاد زیرآوارمانده از زلزله های مخرب در نظام بانکی، بودجه ریزی،  مدیریت منابع، تولیدی، ارتباطات بازرگانی و صنعت بود.

معاون حقوقی رییس جمهور ذخیره کمتر از ۱۸ روزه نیازهای غذایی استراتژیک در کشور، افزایش هزینه‌های جاری، اقتصاد وابسته به نفت، تزریق نقدینگی و عدالت توزیعی و تورم ۴۴ درصدی را بخشی از وضعیت ناگوار اقتصادی در زمان روی کارآمدن دولت یازدهم برشمرد و گفت: کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کردند که تورم سه رقمی شود.

 حجت‌الاسلام انصاری ادامه داد: جالب این است همه کسانی که دستاوردهای دولت را زیر سوال می‌بردند، ادعای ولایتمداری می‌کردند و این درحالی است که دولت فراجناحی تدبیر و امید به بی توجهی به دستورات ولایت فقیه متهم می‌شد اما آنان نپرسیدند مگر مقام معظم رهبری بر متوسط رشد هشت درصدی در کشور، نرخ تورم و بیکاری تک رقمی و اقتصاد مقاومتی ‌که مردم خود بر سر سفره تولیداتشان بنشینند، تاکید نکرده بودند؟

معاون حقوقی رییس‌جمهور  تاکید کرد: مفتخریم که امروز به همه این سیاست ها در دولت تدبیر و امید توجه شد و موفق شدیم جشن خودکفایی گندم بگیریم و با وجود این که می‌گفتند برجام یعنی هیچ اما یک سال بعد از توافق هسته ای تولید و صادرات نفت کشور به قبل تحریم ها بازگشت و در تولید  گاز  و نفت در پارس جنوبی از قطر و در غرب کارون از عراق پیشی گرفتیم.

حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به اهمیت محیط زیست و آلودگی هوا در دولت یازدهم، تصریح کرد: بنزین با کیفیت یورو۴ در شهرهای بزرگ کشور پخش شد و همچنین اعتبارات پالایشگاه ستاره خلیج فارس در اوج وضعیت نامناسب مالی دولت، به طور کامل تخصیص داده شد.

وی با اشاره به اتهامات یکی از روزنامه ها مبنی بر دستکاری آمارها توسط دولت ، اظهار داشت: آیا گازرسانی به ۹۵ درصد روستاها، صفر شدن هزینه درمان و غربالگری سرطان در مازندران، خرید ۱۱ و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان و رکورد یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولید شکر دستکاری آمار است؟

معاون حقوقی رییس جمهور تصریح کرد: کارشناسان مرکز آمار همان کارشناسان دولت قبلی بوده و با همان شاخص‌ها آمار خود را منتشر می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.