معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری در دیدار میمونه محمدالتقی وزیر امور زنان و خانواده موریتانی گفت: توجه به نهاد خانواده و مسایل اجتماعی آن باید در عالی ترین سطوح سیاستگذاری در کشورها و جوامع اسلامی مطرح و دنبال شود.

به گزارش جماران ، شهیندخت مولاوردی در این دیدار که عصر پنجشنبه در حاشیه برگزاری نشست تخصصی وزرای امور زنان کشورهای اسلامی برگزار شد، گفت: هر چند این نشست در فرصت محدودی برگزار شد، اما به اتکای نظرات و راهکارهای ارائه شده در آن می توان نقشه راهی برای آینده ترسیم و چارچوب مشخصی برای سیاستگذاری های اجتماعی خانواده ایجاد کرد.
وی با اشاره به اینکه این اولین سفر وزیر امور زنان موریتانی به ایران است، افزود: امیدواریم با این سفر زمینه و مقدمات لازم برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه زمینه ها فراهم شود. باید از تمام ظرفیتها برای توسعه روابط ایران و موریتانی به ویژه در زمینه دغدغه های مشترک حوزه زنان و خانواده بهره بگیریم.
میمونه محمدالتقی وزیر امور زنان موریتانی نیز در این دیدار با تشکر از استقبال گرم انجام شده از او و همراهانش و نیز برگزاری این اجلاس درباره موضوع سیاستگذاریهای اجتماعی و خانواده در جوامع اسلامی؛ الزامات و بایسته ها، گفت: این نشست بسیار مهم و بزرگی بود و باید همه همت خود را برای اجرایی کردن راهکارها و پیشنهادات ارائه شده در این نشست به کار بگیریم و از طریق عملیاتی کردن این راهکارها، ارزش و تاثیر این نشست را بیش از پیش افزایش دهیم.
محمدالتقی اضافه کرد: یکی از دلایل مهم برگزاری موفق این اجلاس، برگزاری آن در شهر مشهد بوده که همه مسلمانان با دیده احترام و تعظیم به آن نظر می کنند.
وزیر امور زنان و خانواده موریتانی، روابط کشورش با ایران را در جایگاهی عالی و متمایز توصیف و تصریح کرد: رییس جمهوری موریتانی همواره از سفری که به ایران داشت، راضی بوده و به نیکی از این سفر و دستاوردهایش یاد می کند. در حال حاضر نیز با تلاش سفرای فعال دو کشور، روابط رو به گسترشی داریم و شاهد به فعلیت رسیدن زمینه های متعدد و متنوع همکاری دوجانبه هستیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.