روزنامه گاردین روز پنجشنبه در گزارشی عنوان کرد که شمار زیادی از افراد خارجی که در میان آنها شهروندان انگلیسی دیده می‌شود، گروه تروریستی در حال متلاشی داعش را رها و خود را تسلیم نیروهای ترکیه کرده‌اند.

 

به گزارش جماران، در گزارش روزنامه گاردین آمده است: شمار زیادی از جنگجویان خارجی و طرفداران داعش، ضمن رها کردن این گروه تروریستی، در تلاش برای وارد شدن به خاک ترکیه هستند.
این روزنامه افزود: حداقل دو شهروند انگلیسی و یک شهروند آمریکایی از جمله افرادی هستند که ضمن رها کردن گروه داعش، خودشان را به نیروهای ترکیه تسلیم کرده‌اند.
گاردین نوشت: منابع آگاه تایید کرده‌اند که 'استفان ارستیدو' ساکن شمال لندن و 'کاری پائول کلمان' از فلوریدای آمریکا، پس از گذراندن بیش از دو سال در مناطق تحت کنترل داعش، هفته گذشته خود را تسلیم نیروهای مرزی ترکیه کردند.
این روزنامه نوشت: یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در این خصوص گفته است: 'ما در حال ارتباط با مقامات ترکیه به دنبال بازداشت یک مرد انگلیسی در مرز ترکیه با سوریه، هستیم.'
به نوشته گاردین، 'استفان ارستیدو' همراه با همسر انگلیسی بنگلادشی تبارش و 'کلمان' 46 ساله آمریکایی در منطقه کلیس در جنوب ترکیه خودشان را تسلیم نیروهای مرزی ترک کرده‌اند.
این روزنامه نوشت: به گفته مقامات ترکیه، فرد آمریکایی با همسرش که شهروند سوریه است و دو زن مصری که همسرانشان در سوریه و یا عراق کشته‌ شده‌اند، از سوریه وارد خاک ترکیه شده بودند. 
گاردین افزود: همزمان با فروپاشی توانایی داعش برای حفظ مناطق اشتغالی‌اش در سوریه و عراق، ده‌ها تن از جنگجویان خارجی در هفته‌های اخیر از این گروه فرار کرده‌اند و بیشترها آنها نیز در زمان تلاش برای عبور از مرز ترکیه گیر افتاده‌اند. 
این روزنامه نوشت: گفته می‌شود در سال های گذشته بیش از 30 هزار جنگجوی خارجی با عبور از مرز سوریه به گروه تروریستی داعش پیوسته بودند و مقامات آمریکایی تخمین می‌زنند که تاکنون بیش از 35 هزار تن از آنها کشته‌ شده‌اند.
گاردین افزود: در حدود 850 نفر شهروند انگلیسی نیز تاکنون به گروه تروریستی داعش و یا دیگر گروه تروریستی افراطی همچون جبهه ال نصر پیوسته‌اند که تخمین زده می‌شود که نیمی از این افراد به کشورشان بازگشته‌اند و در حدود 200نفرشان کشته ‌شده‌ان

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.