- یک نماینده اصلاح طلب مجلس گفت: استفاده از بیت المال و پول‌هایی با منبع ناشناخته برای تبلیغات انتخاباتی شرعا، قانونا، عرفا و اخلاقا مجاز نیست و حرام است.

به گزارش جماران، حجت‎الاسلام مهدی شیخ تصریح کرد که استفاده از بودجه بیت المال در انتخابات هم حرام شرعی است، هم حرام عرفی است، هم حرام قانونی است و هم حرام اخلاقی است.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: باید روی این موضوع کار شود، مخصوصا رسانه‎ها و کسانی که وجدان جامعه محسوب می‌شوند باید این موضوعات را بگویند. طرح این مسائل به ویژه در فضای مجازی اثربخش است.
شیخ اظهار کرد: اگر رسانه‎ها روی این مسائل کار کنند، مردم روی موضوع حساس‌تر می شوند و کاندیداها ناگزیر می‎شوند بیشتر رعایت کنند و از خواب غفلت بیدار شوند؛ چرا که شاید برخی غافل باشند و واقعا متوجه نباشند؛ اما وقتی ببیند جامعه واکنش نشان می‎دهد آنها هم متنبه می‎شوند و دست بر می‌دارند. چون در می‎یابند که اینگونه رفتارها برایشان ضدتبلیغ است. اگر مردم بفهمند و اعتراض کنند، کاندیداها خود به خود این کار را نخواهند کرد.
وی از لزوم سازوکار قانونی برای جلوگیری از استفاده از اموال عمومی در مصارف انتخاباتی سخن گفت و افزود:‌ اگر بررسی شود که اینگونه مسائل، ناشی از مشکلات قانونی است؛ باید روی آن کار کرده و قانون جامعی برای انتخابات تدوین و تصویب کنیم. در آن قانون جامع لازم است افق هایی دیده شود که این مسائل محدودتر شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 629629
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.