به گزارش جماران، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

فلسفه وجودی شورای اسلامی شهر و روستا، تسهیل امور مردم، نظارت بر کار شهرداری‌ها و به نظم و نسق در آوردن امور شهری است ولی آنچه از بعضی شوراها دیده شده عکس این قضیه را نشان می‌دهد.

به همین دلیل، استقبال از انتخابات شوراها در دوره‌های اخیر کم شد.
این وضعیت که موجب ناراحتی و نگرانی عموم مردم شده، ایجاب می‌کند دست اندرکاران برگزاری انتخابات شوراها به ویژه آن دسته از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که مسئولیت بررسی صلاحیت نامزدها را برعهده دارند، به نظرات مردم توجه کنند و افراد غیرواجد صلاحیت را از گردونه خارج نمایند.
منظور از افراد غیرواجد صلاحیت، کسانی هستند که یا دارای سوء سابقه هستند یا تحصیل و تجربه آنها تناسبی با امور شهری ندارد. اینکه عده‌ای ورزشکار یا هنرمند بر کرسی‌های شورای شهر تکیه بزنند، نه تنها مشکلی از مردم و مسائل شهری حل نمی‌کند بلکه مشکلی نیز بر مشکلات مردم اضافه می‌کند.
این به معنای بی‌ارزش بودن ورزشکاران و هنرمندان نیست، بلکه قهرمانان ورزشی و افراد صاحب نام هنری در جایگاه خود واجد ارزش‌هائی هستند که صلاحیت آنها را برای حضور در همان رشته‌ها اثبات می‌کند اما آنها نباید هوس کنند در جایگاهی قرار بگیرند که هیچ تناسبی با حرفه و مهارتشان ندارد.
در انتخابات پیش رو نیز افرادی که هیچ تناسبی میان حرفه و مهارت آنها با نیازهای شوراها وجود ندارد ثبت نام کرده‌اند. بررسی کنندگان صلاحیت ثبت نام شده‌ها باید بدون تعارف و مجامله، آنها را رد صلاحیت کنند و اجازه ندهند چنین افرادی وارد گردونه انتخابات شوراها شوند.
این روزها شنیده می‌شود افرادی که رد صلاحیت شده‌اند با توسل به انواع ابزارها درصدد وارد ساختن فشار بر بررسی کنندگان صلاحیت‌ها هستند. نفس همین فشارها بهترین دلیل بر عدم صلاحیت این افراد است و نباید اجازه داده شود آنها خواسته‌های نامشروع خود را به کرسی بنشانند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.