پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک های جهان در آستانه سفر به مصر، در پیامی ویدیویی خطاب به مردم این کشور گفت: جهان خشونت زده ما نیازمند صلح است.

 

به گزارش جماران، رهبر مذهبی کاتولیک ها امروز در آستانه سفر به مصر (روز جمعه و شنبه) در یک پیام ویدیویی خطاب به مردم این کشور افزود: جهان خشونت زده ما، که با خشونت کور حتی به قلب سرزمین عزیز شما نیز ضربه زده است، نیاز به صلح، عشق و رحمت دارد. جهان ما نیازمند مصلحان و افراد آزاد و آزاد کننده دارد، افراد شجاعی که از گذشته عبرت گرفته و آینده خود را بدون تعصب می سازند. جهان نیاز به سازنده پل صلح و گفت وگو و برادری و عدالت و انسانیت دارد. 
پاپ گفت: مایلم که این سفر، یک آغوش تسلی بخش و تشویق همه مسیحیان خاورمیانه باشد. یک پیام دوستی به تمام شهروندان مصری و منطقه، یک پیام برادری و آشتی با تمام فرزندان ابراهیم (ع) بویژه مسلمانان که در مصر نقش اول را دارند. 
رهبر مذهبی کاتولیک ها گفت: امیدوارم که این سفر کمکی معتبر به گفت گو با جهان اسلام و گفت گوی عام با کلیسای عزیز ارتدکس قبطی باشد. برادران عزیزمصری،جوانان، سالمندان، زنان، مردان مسلمانان و مسیحیان، ثروتمندان و فقرا، شما را صمیمانه به آغوش می کشم و از خدای قادر مطلق می خواهم تا به شما برکت دهد و کشور شما را از هر شری محفوط نگه دارد. برای من دعا کنید. 
پاپ فرانسیس روز جمعه برای سفری دو روزه عازم مصر خواهد شد.این نخستین سفر بین المللی او در سال جاری میلادی محسوب می شود. سفر پاپ به مصر جهت ادامه استراتژی گفت و گو با اسلام اعتدال گرا است که از سال گذشته در رم با حضور احمد الطیب شیخ دانشگاه الازهر که عالیترین نماینده مرکز تئولوژی سنی ها محسوب می شود، آغاز شده بود. 
پاپ در این سفر کوتاه دو روزه همانند ژان پل دوم (پاپ اسبق) که 17 سال پیش به دانشگاه الازهر مصر رفته بود، به یکی از ادیان ابراهیمی ادای احترام خواهدکرد. 
سال گذشته پاپ به احمدالطیب شیخ الازهر در واتیکان خوش آمد گفت و با او دیدار کرد و بدین ترتیب به پنج سال بی اعتمادی میان واتیکان و الازهر پایان داد. بی اعتمادی که در پی اظهارات پاپ بندیکت شانزدهم دردانشگاه راتیسبون درخصوص اسلام بوجود آمد، به مشاجرات شدید منجر شده بود. 
گفتنی است که پاپ در این سفر باوجود زنگ خطرامنیتی ودر پی دوسوء قصد اخیر تروریستی در قاهره در کلیسای قبطی ها که منجر به کشته شدن 50 مسیحی شده بود، از خودروی ضد گلوله برای جابجا شدن در مصر استفاده نخواهدکرد.
پاپ روز جمعه 8 اردیبهشت با السیسی رئیس جمهور مصر دیدار می کند و سپس عازم دانشگاه الازهر می شود و بطور خصوصی با احمدالطیب شیخ الازهر دیدار می کند. پاپ همچنین در کنفرانس بین المللی برای صلح ، سخنرانی خواهد کرد. 
وی سپس از پاتریارک های قبطی دیدار می کند و در کلیسای سان پیتر برای مسیحیان کشته شده دعا خواهد کرد. 
وی روز شنبه نیز یک مراسم مذهبی در استادیوم هوانوردی برگزار می کند وبامردم و کشیش ها دیدار می کند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.