نیروهای حشد شعبی در حالی در جریان عملیات محمد رسول الله برای آزاد سازی منطقه الحضر در حال پیشروی هستند که داعش به ساکنان این منطقه درباره خروج از آن هشدار داده است.

به گزارش جماران به نقل از النهرین، عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات نینوا می آییم از تسلط بر محله جدید در  غرب موصل خبر داد و افزود: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق موفق به آزاد سازی محله التنک به طور کامل شده اند و خسارات و تلفات سنگینی به داعش وارد کرده اند.

از سوی دیگر منابع وابسته به نیروهای مردمی عراق اعلام کردند: نیروهای الحشد الشعبی عراق عملیاتی را برای آزاد سازی منطقه الحضر از چندین محور در جنوب غرب موصل آغاز کرده اند.

این منابع بیان کردند: نیروهای حشد شعبی نام عملیات را محمد رسول الله نامیده اند و هدف از آن آزاد سازی منطقه الحضر و مناطق اطراف آن در جنوب موصل است. نیروها در حال پیشروی به سوی اهداف از پیش تعیین شده هستند. نیروهای خنثی کننده مواد منفجره و مین معبرها را برای نیروها باز می کنند تا روستاهای قبل از منطقه الحضر از داعش آزاد شود.

بر اساس این گزارش؛ نیروهای مردمی عراق در این عملیات که با حمایت بالگردهای ارتش عراق انجام می شود موفق به آزاد سازی روستاهای عین صدید،  تل هلاله و العلوانی در جنوب و  شمال الحضر شده اند.

نیروهای حشد شعبی عراق همچنین تل رجم در شمال منطقه الحضر در موصل را آزاد کردند.

نیروهای مردمی عراق یک انبار سلاح و مهمات در شمال منطقه الحضر کشف کردند.

نیروهای حشد شعبی روستاهای اعلبیه الغربیه و اعلبیه الشرقیه در شرق منطقه الحضر را از بمب ها و مین های کار گذاشته شده پاکسازی کردند.

این در حالی است که منابع وابسته به حشد شعبی عراق اعلام کردند: داعش با بلندگو به ساکنان منطقه الحضر درباره حرکت به سوی مناطق تحت کنترل حشد شعبی هشدار داده و اعلام کرده است که در صورتی که به سوی حشد شعبی بروند، کشته خواهند شد. داعش با ایجاد مراکز ایست بازرسی مانع خروج خانواده از منطقه الحضر در جنوب موصل می شود.

از سوی دیگر نیروهای عراقی شهرک صنعتی و مقبره قدیمی که داعش برای انبار مهمات از آن استفاده می کرد را در غرب موصل آزاد کردند.

در همین حال منابع وابسته به پلیس عراق از آزاد سازی ۲۶۰ هزار غیرنظامی در منطقه الموصل القدیمه از چنگال داعش خبر دادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.