وزیر راه و شهرسازی گفت: حل نشدن مسائل و موضوعات مربوط به زنان و بازخوانی نشدن آن، باعث بروز مشکلات جدی و ناهنجاری های اجتماعی همچون طلاق و بزه های سازمان یافته در حوزه زنان می شود.

به گزارش جماران ، علی آخوندی روز دوشنبه در گردهمایی مشاوران وزرا و دستگاه های اجرایی در امور بانوان در محل وزارت راه و شهرسازی افزود:نمی توانیم از موضوع زنان با بی توجهی رد شویم و دولت یازدهم با حضور مولاوردی موضوع زنان را به خوبی درک کرده است. 
وزیر راه و شهرسازی گفت: مساله زنان، اگر به یک هدیه دادن باشد جفا در حق آنان است چون مسائل زنان خیلی عمیق تر و پیچیده تر است و ما ادعایی نداریم که کار جدی کرده ایم اما صورت مساله حوزه زنان را متوجه شده ایم.
آخوندی تاکید کرد: باید در همه حوزه ها مسائل زنان مورد توجه قرار بگیرد و یک بازخوانی کلی روی آن صورت گیرد تا به یک بازسازی برسیم.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در این وزراتخانه تمام تلاش این است که درباره وظایف این وزارتخانه مسائل زنان را مدنظر داشته باشیم به همین دلیل رویکرد بنیادی تر نسبت به زنان داریم.

**تهران جایی برای زندگی شهروندان نیست
وی در بخش دیگری به مسائل شهری و کلان شهرهایی همچون تهران اش اشاره کرد و گفت: شهر تهران هر چند برای آدم ها ساخته شده است ولی در زمان حاضر فقط برای ماشین هاست و جایی برای زندگی شهروندان به ویژه برای زنان و کودکان در این شهر نیست.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در کل تهران سه میلیون و ٩٠٠ هزار واحد مسکونی وجود دارد که با توجه به جمعیت و بعد خانوار می توان گفت امکان سکونت ١٣ میلیون تن در تهران وجود دارد.
وی اظهارکرد:اکنون برخی از مردم در این شهر در وضعیت بسیار سخت و نابهنجار زندگی می کنند و تنها در منطقه یک تهران ١٠١ هزار واحد ساخته شده است و بسیاری از باغ ها و اراضی این منطقه به واحدهای مسکونی تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال پل صدر بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری داشته و از منابع مردم بوده است و یک پل مدرنی است ولی وقتی وارد می شویم رابطه پل با حقوق شهروندی یک حقوقی پایمال شده است که برای این بحث به شکل بنیادی ، دنبال تجدیدنظر کلی هستیم و ما اسم آن را بازخوانی اندیشه ایران شهری نامیده ایم.
آخوندی گفت: معیارما برای ارائه عملکرد آیا باید افزایش شادی و رفاه مردم باشد یا پروژه هایی که افتتاح کرده ایم مثل بحث فرهنگی فقط شمار صندلی ها در مدارس و سینما بوده است؟
وزیر راه و شهرسازی گفت: ما جنبه های ناسازگاری را در ایران مشاهده می کنیم و شلختگی شهرسازی تا اعتیاد و بیکاری همه را شامل می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.