پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت معتقد است شعارهای تبلیغاتی قالیباف برای وی تبدیل به بزرگترین چالش خواهد شد و در مقابل حریفی همچون روحانی شانسی برای پیروزی ندارد.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی درایتی ، ضمن تحلیل رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: قطعا در انتخابات شاهد تقابل دو جریان اصلاحات و اصولگرایی خواهیم بود یا به عبارتی مدافعان مدیریتی گذشته و حال رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک جریان فقط منتقد است و چیز زیادی برای عرضه ندارند، اما در مقابل، جریانی با چهار سال سابقه و با ابزار موجود و رای مردم مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، در این میان به دولت گذشته نیز اشاره خواهد شد و قطعا صحبت‌ها و مناظرات تحت تاثیر قرار می‌گیرد، اینکه دولت روحانی چهار سال پیش چه چیزی تحویل گرفته و حالا در چه شرایطی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به آغاز مناظرات زنده تلویزیونی نامزدها تاکید کرد: قطعا نگاه‌های مدیریتی متفاوتی را شاهد خواهیم بود ولی امیدوارم نامزدها مناظراتی منطقی و غیراحساسی داشته باشند و بگذاریم هرکسی که توانمندی بیشتری دارد بر سر امور قرار گیرد ولی دو قطبی شدن انتخابات قطعا مناظرات را به سمت مجادلات خواهد کشاند، البته که نمی توان دولت روحانی را اصلاحات به آن معنا در نظر گرفت.
 
درایتی با بیان اینکه احتمالا رقابت اصلی بین روحانی و قالیباف شکل خواهد گرفت، افزود: رئیسی را از لحاظ توان مناظره و کار اجرایی کاندیدای توانمندی نمی‌بینم و تا به الان صحبت‌هایی که کرده اظهار نظرات کلی بوده و کلیات هم دردی را درمان نمی‌کند، قالیباف اما وضعیت فعلی بهتری دارد و در مقاطعی دارای سابقه کار اجرایی بوده که موفق بودن و یا نبودن آن باید مورد بررسی قرار بگیرد.
 
وی عنوان کرد: اگر شرایط به همین شکل باشد رئیسی باید به نفع قالیباف کنار برود مگر اینکه در بحث تشکیلات ستادی و تبلیغاتی خود هرچه زودتر تغییراتی ایجاد کند.
 
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه ریاست جمهوری غیر از دارا بودن سابقه نیاز به ویژگی‌های شخصیتی دارد، خاطرنشان کرد: این فرد باید سخنور و با درایت باشد و انگشت روی مسائل مهم مردمی بگذارد، بی پروایی قالیباف در مناظرات بیشتر است اما اشکال بزرگ او این است که طرف مقابل او روحانی است.

درایتی گفت: روحانی بالقوه سخنور حرفه‌ای است و دوم این که دارای حافظه بسیار خوب از تاریخ کشور و مدیریت است و آمار و ارقام خوبی دارد که هنگام صحبت از آن‌ها استفاده می کند و مطمئنم قالیباف در برابرش کمبود زیادی را احساس خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه قالیباف با چالش‌ها و ضعف‌های زیادی در این رقابت روبه رو خواهد شد، بیان کرد: قالیباف در زمان اصلاحات در نیروی انتظامی حضور داشته و در بحث مدیریت شهری و شهرداری نیز مدیریت طولانی مدتی را دارد که این مدیریت‌ها در زمان خود، همگی نقاط مبهم و مسائلی را ایجاد کردند که همین موضوعات می‌تواند برای وی تبدیل به چالش شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص شعار تبلیغاتی قالیباف و چند برابر کردن درآمد کشور و بالا بردن اشتغال‌زایی تنها طی چهار سال، اضافه کرد: همین شعار، بزرگترین چالش قالیباف خواهد بود، زیرا کاملا غیرمنطقی و غیرعملی است، ارایه چنین شعارهایی نیازمند آمار و ارقام دقیق و حقیقی است که با خیلی از گفته‌های وی تناقض دارد و باید گفت شعار قالیباف ناشیانه انتخاب شده و در کوران انتخابات و مناظرات به یک مسئله مهم تبدیل می‌شود و دست منتقدان را باز می‌گذارد.
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه خاطرنشان کرد: عمر سیاسی قالیباف رو به پایان است و این انتخابات پیش رو، آخرین شانس وی بود تا بتواند شانس خود را دوباره بیازماید و اگر تحلیل و برنامه درستی نداشته باشند رقابت نزدیکی با روحانی برای وی نمی‌بینم و با فاصله خیلی زیاد روحانی پیروز این انتخابات خواهد شد مگر اینکه در این مدت اتفاقات خاصی بیافتد.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا حضور جهانگیری در انتخابات از نگاه برخی افراد یک ضعف برای دولت روحانی محسوب می‌شود، گفت: چندین ماه پیش این موضوع بین خبرگان مورد بررسی قرار گرفت که موافقان و مخالفان خود را داشت و خیلی‌ها استدلال‌های متفاوتی از این تصمیم داشتند.
 
درایتی ادامه داد:  خاتمی اصرار داشت که حتما کسی در کنار روحانی باشد و اینگونه می‌تواند در مناظرات تنها نباشد و از سوی دیگر کسی باشد که اشراف کاملی بر روند کار دولت داشته باشد و بتواند در بحث تبلیغات مساعدت کند. حتی مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز اصرار داشت که کسی حتما در کنار روحانی باشد.
 
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: با جمع بندی‌ها و بررسی گزینه‌ها و هماهمنگی با روحانی، جهانگیری با برنامه ریزی از پیش انجام شده به انتخابات ورود کرد و هرگز این حضور را برای دولت روحانی ضعف نمی‌دانیم.
 
درایتی با بیان اینکه جهانگیری به نوعی با ورود به این عرصه ایثار کرده است، گفت: قطعا در طی تبلیغات جهانگیری می‌تواند به خوبی از روحانی و عملکرد وی دفاع کند و این پیش بینی هم عقلایی بود.
 
وی همچنین حضور میرسلیم به عنوان یکی از نامزدهای ریاست جمهوری این دوره را قدمی به جلو برای حزب موتلفه دانست و تصریح کرد: قبل از اینکه برای وی شانسی برای موفقیت در انتخابات متصور شویم، حضور وی را یک قدم رو به جلو برای حزب موتلفه می‌دانم. اینکه این حزب می‌تواند با وجود همه مشکلات و اختلافات داخلی خود، یک فرد را به عنوان نامزد مطرح کند و پای کار بایستد و ادامه دهد، ارزش زیادی دارد.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: تصور من این است که میرسلیم بیشتر در این مدت به تبیین نگاه حزب موتلفه بپردازد و اهداف آن را بیان کند. حضور وی برای تشکیلات خودشان یک قدم مثبت بوده و برای آینده این حزب بسیار خوب است و شاید بتوانند یک الگو برای احزاب باشند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.