به گزارش جماران، روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت:

راست‌گرایان این‌طور فکر می‌کنند یا طبق برآوردهای آماری خود معتقدند قشر محروم و مناطق جنوبی شهرها به‌ویژه در تهران نسبت به گرایش اصول‌گرایی وفادار هستند.

از این‌رو، خبرنگار روزنامه به میان مردم در برخی از مناطق مرکزی و جنوبی تهران رفته است تا این فرضیه را به آزمون بگذارد. داده‌های به‌دست‌آمده این گزارش، خلاف تصور اصول‌گرایان را نشان می‌دهد. همچنین نتایج این گزارش مردمی می‌تواند فضای سیاسی کشور را در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تا حدودی روشن کند. 
در این گزارش مردمی، 70 نفر در پنج منطقه یافت‌آباد، شهرری، میدان سپاه، بهارستان و 15 خرداد، مورد پرسش قرار گرفته‌اند. رده سنی این افراد از 18 تا 75 سال است. از میان این تعداد شرکت‌کننده در این تحقیق میدانی، 74,2 درصد در جریان مسائل سیاسی کشور هستند، 21,4 درصد اخبار سیاسی را دنبال نمی‌کنند و 4,2 درصد اطلاعات چندانی در‌این‌زمینه ندارند اما سؤال بعدی از این افراد، موضوع همین گزارش است؛ از مردم این مناطق پرسیدیم گرایش سیاسی شما چیست؟ که 52,8 درصد از آنان متمایل به اصلاح‌طلبی بودند. 14,2 درصد خود را همسو با بینش اصول‌گرایی می‌دانستند. 7,1 درصد از افراد گفتند هنگام رویداد سیاسی، بسته به برنامه کاندیدا و فارغ از گرایش سیاسی آنها تصمیم به انتخاب می‌گیرند. در میان این شرکت‌کنندگان، افرادی نیز اعلام کردند شناختی از گرایش‌های سیاسی ندارند و عده‌ای هم هیچ‌کدام از دو گرایش سیاسی ایران را قبول نداشتند که هر دوی این موارد در مجموع 25,7 درصد از افراد را تشکیل می‌دادند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.