درهای حرمین امامین کاظم و جواد(ع) دیشب تا صبح باز بود، زائران در شب شهادت موسی بن جعفر(ع) از راه دور و نزدیک می آمدند وموج وار وارد حرم می شدند و از در دیگر خارج و این حرکت لحظه ای قطع نشد و انگار زمان از حرکت ایستاده بود و ساعت جلو نمی رفت.

به گزارش جماران، موکب های پذیرایی تا صبح دست از کار نکشیدند و جریان پذیرایی و خدمات رسانی را از روز شنبه به صبح یکشنبه متصل کردند.
ازدحام جمعیت در محیط پیرامونی حرمین امامین کاظم و جواد(ع) شدیدتر بود، ورود به داخل حرم نیز به سختی صورت می گرفت. 
پشت باجه های امانات صف های طولانی تشکیل شده بود و آخرین بازرسی ورود در کاظمین که به داخل حرم امتداد می یابد، ازدحام شدیدتری داشت. 
بسیاری از زائران عراقی درهمان محوطه بیرونی حرم زیارت نامه می خواندند، سلام می دادند و سپس از کاظمین خارج می شدند.
مداحانی که درمیانشان از سرشناس ها تا ناشناخته ها وجود داشت، در طول خیابان ها و کوچه های محل تجمع جمعیت زائر، نوحه و مرثیه سر می دادند و زنان و مردان گردشان حلقه می زدند و دیدنی تر، اشک های جاری نوجوانان دختر و پسری بود که صورت هایشان را خیس نشان می داد.
مداح می خواند و می خواند و ناله می کرد و جمعیت نیز آه و فغان سر می داد، بویژه آنجا که مداحل از زندان امام کاظم روایت می کرد و صدای ناله بالا می گرفت. 
مسیرهای مختلفی که برای عبور پیاده زائران به سمت کاظمین در نظر گرفته شده ، جملگی تحت کنترل نیروهای امنیتی و تحت پوشش موکب های خدمات رسانی قرار دارند و هیات های عزادار بصورت نمادین ، ماکت های کوچک و بزرگی را به نشانه زندان امام ، به نمایش گذاشته اند. 
آخرین آمارهای اعلام شده از سوی مقام های عراقی ، حکایت از آن دارد که جمعیت شرکت کننده در مراسم امسال سالگرد شهادت موسی بن جعفر(ع) طی 3 روز گذشته، از عدد 2 میلیون تن عبور کرده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ورود زائران به کاظمین در شب گذشته تا بامداد بدون توقف جریان یافت و امروز یکشنبه با حمل نمادین تابوت امام (ع) به اوج خود می رسد. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.