نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که نمی‌توان کشور را با پشت میزنشینی و مدیریت بخشنامه‌ای اداره کرد، گفت: معتقدم ظرف مدت چهار سال می‌توان نابه‌سامانی‌های کشور را ساماندهی کرد.

به گزارش جماران، محمدباقر قالیباف در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم و عملیات غرورآفرین بازی دراز که در مسجد معتضدی کرمانشاه برگزار شد، گفت: اگر امروز کشور ما در امنیت به سر می‌برد، آن هم در شرایطی که هر روز و هر ساعت در یک گوشه خاورمیانه شاهد ناامنی، ترور و انفجار هستیم، فقط حاصل خون شهدا است. امنیت ما حاصل خون شهدای مدافع حرم است که صدها کیلومتر دورتر در حال دفاع از مظلومین و مسلمین هستند و امنیت را برای ما برقرار کرده اند. امروز حتی در قلب اروپا که مدعی امنیت است و خود باعث ایجاد این مشکلات در خاورمیانه شده، نیز ناامنی دیده می‌شود.

قالیباف در ادامه هدف از انقلاب اسلامی و مجاهدت دوران دفاع مقدس را ایجاد شرایط خوب زندگی برای مردم عنوان کرد که بتوانند در سایه آن عبادت کنند و سعادت اخروی به دست بیاورند و افزود: اگر امروز نتوانیم این شرایط را برای مردم فراهم کنیم، یعنی نتوانسته‌ایم اهداف و آمال انقلاب را محقق کنیم. انقلاب ما انقلاب مستضعفان و محرومان بود و قرار شد این نظام رسیدگی به محرومین را در اولویت قرار دهد اما در این بخش چندان موفق نبوده‌ایم.

شهردار تهران افزود: در عرصه مسائل اقتصادی کارنامه قابل قبولی نداریم و آن قدر در این بخش ضعیف شده‌ایم که دشمنان از حمله نظامی به ما ناامید شده و می‌خواهند ضربه رساندن به انقلاب را از مسیر ضعف اقتصادی و مسائل معیشتی پیش ببرند.

قالیباف با بیان این که مسائل اقتصادی جامعه ما را دچار مشکل کرده، تاکید کرد: نمی‌توان خانواده‌ای را دید که فرد بیکار نداشته باشد، امروز بخش قابل توجهی از افراد جامعه برای حداقل‌های زندگی دچار مشکل‌اند و گرانی و بیکاری به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است.

وی با بیان این که آمارهای ارائه شده از وضعیت بیکاری را قبول ندارم و  امروز هر خانه‌ای یک بیکار دارد، گفت: هدف از کار فقط درآمد نیست، بلکه بیکاری حیات و جوهره انسانی را از مردم می‌گیرد و این ظلم است.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری با بیان این که بیکاری جوانان و نیروهای لایق را به سمت اعتیاد و شرمندگی در برابر خانواده کشانده است، گفت: وقتی جوان برای تامین هزینه دانشگاه محتاج می‌شود و از این که مادرش با کار کردن در خانه مردم شهریه او را می‌دهد شرمنده است، شرمندگی اش برای ما مدیران است.

وی در خصوص دلایل بروز این مشکلات اقتصادی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین دلایل بیکاری مشکل مدیریتی در کشور است. اگر در زمان جنگ موفق بودیم دلیلش آن بود که اول مردم در جبهه حضور داشتند و دوم فرماندهان نیز در کنار سربازها می‌جنگیدند و از پشت میزجنگ را مدیریت نمی‌کردند اما امروز کشور این گونه اداره نمی‌شود.

شهردار تهران با انتقاد از این که مردم از صحنه اقتصاد حذف شده‌اند، تصریح کرد: فقط چهار درصد مردم در اقتصاد حضور دارند و حضور این قشر نیز با رانت و زد و بند محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر همه امور مدیریت در تهران متمرکز شده و برای هر کاری باید در تهران تصمیم گرفت؛ آن هم با کمک نامه و بخشنامه. اداره بخشنامه‌ای کشور شیوه‌ای قجری است و برای رفع مشکلات موثر نیست.

وی برنامه‌ریزی و حضور مجدانه را راه حل مشکلات کشور دانست و تاکید کرد: امروز ما مشکل مادی در کشور نداریم و بیش از ظرفیت هم سرمایه و پول داریم، مشکل نیروی متخصص و منابع انسانی هم نداریم، بلکه فقط معضل مدیریت داریم. امروز ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که صنایع را به زمین زده است اما این مشکل هم حل نشدنی نیست. همه مشکلات کشور در کمترین زمان قابل حل است، اما مرد کار می‌خواهد. این کشور ظرفیت آن را دارد که نابسامانی‌هایش ظرف مدت چهار سال سامان یابد. نمی‌گویم همه مشکلات حل شود اما حداقل به مسیر درست حرکت کنیم و یقین دارم با ظرفیت‌ها و نیروهایی که داریم این اراده در کشور وجود دارد. اگر بتوانیم ضعف مدیریت و سیستم اداری را در کشور اصلاح کنیم، بسیاری از امور به سرعت در مسیر درست پیش خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه باید به جوانان اعتماد کرد، گفت: نمی‌توان کشور را به شیوه پنج دهه قبل پیش برد. وقتی قرار بود شهردار شوم به مردم قول دادم هر شش ماه تغییر و تحولی در تهران ایجاد کنم، در غیر این صورت مدیری نالایق و بی عرضه هستم و قولی که به مردم دادم را محقق کردم. در شرایطی که تهران هم درگیر مشکلات ناشی از تحریم‌ها بود و کمک چندانی از دولت‌ها دریافت نکردیم، شهر اداره شد و عقیده دارم کشور را نیز می‌توان همین گونه متحول کرد.

قالیباف از رشادت‌های مردم کرمانشاه در زمان جنگ هم یاد کرد و گفت: حق استانی با این ظرفیت مرز، گردشگری، کشاورزی و ... نیست که نرخ بالای بیکاری داشته باشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در حاشیه این نشست نسبت به لغو پخش زنده مناظرات انتخاباتی هم اعتراض کرد و از کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات خواست با درخواست عمومی برای برگزاری مناظره‌های آزاد و زنده موافقت و همراهی کند. قالیباف با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد مناظره‌های زنده و افزایش میزان مشارکت مردم، برگزاری آنها را ضرورتی برای آگاه‌سازی عمومی از برنامه‌ها و دیدگاه‌های نامزدهای انتخاباتی دانست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.