سخنگوى شوراى نگهبان با بیان این که این شورا مشغول جمع‌بندی نهایى امر بررسى صلاحیت کاندیداهاى انتخابات ریاست‌جمهورى است، گفت: امیدواریم بتوانیم تا ساعاتى دیگر نتایج بررسى صلاحیت‌ها را به وزارت کشور بدهیم.

به گزارش جماران، عباسعلى کدخدایى در گفت‌وگو با بخش خبرى ٢١ شبکه یک سیما با اشاره به اتمام امر بررسى صلاحیت‌ها اظهار کرد: امروز جلسه نهایى بررسى صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهورى را داشتیم که با وجود جلسات متعدد در پنج روز، امروز به جمع‌بندى نهایى رسیدیم. دوستان مشغول انجام مقدمات ادارى هستند. امیدواریم تا ساعاتى دیگر پس از جمع‌بندى‌هاى ادارى نتایج و اسامى را به وزارت کشور ارسال کنیم.

وى افزود: وزارت کشور هم طبق قانون مى‌تواند اسامى را منتشر کند و پس از آن وارد مرحله تبلیغات خواهیم شد. طبق قانون اسامی را به وزارت کشور ارسال می‌کنیم. وزرات کشور هم می‌تواند طی دو روز اسامی را اعلام کند. انتشار اسامی از جمله وظایف وزارت کشور است. هرگونه اخباری که از طرقی غیر از روابط عمومی اعضای شورای نگهبان و بنده درباره نتایج احراز صلاحیت‌ها منتشر شود، صحیح نخواهد بود. اجازه بدهید تعداد و اسامی افرادی که احراز صلاحیت شدند، خود وزارت کشور اعلام کند.

کدخدایى با اشاره به زمان تعیین شده بررسى صلاحیت‌ها در قانون بیان کرد: زمانى که در قانون براى بررسى‌ها تعیین شده با وجود تعداد کاندیداها کافى نیست. البته اعضاى شوراى نگهبان تلاش کردند ظرف این پنج روز اسامى را اعلام کنند. امیدواریم در قانون جامع انتخابات رعایت این فرصت براى شوراى نگهبان توجه شود.

سخنگوى شوراى نگهبان ادامه داد: در بخش تبلیغات اگر موضوع امر تخلفات باشد، بخشى از آن از وظایف نیروی انتظامى و قوه قضاییه است، بخشى هم اگر تبلیغات غیر واقع و موثر در سرنوشت انتخابات باشد، شوراى نگهبان بر اساس اصل ٩٩ و نظارت خود وارد رسیدگى صلاحیتى شود.

کدخدایى اضافه کرد: به دلیل این که اصل احراز صلاحیت در انتخابات ریاست‌جمهورى است، در واقع قانون پیش‌بینى خاصى براى اعتراض به نتایج احراز صلاحیت‌ها در این انتخابات نداشته، اما داوطلبان اگر مدارکى داشته باشند، مى‌توانند به شوراى نگهبان ارسال کنند و شوراى نگهبان آنها را بررسى خواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.