'مایک پنس' معاون رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب در حالی با هدف توسعه روابط اقتصادی با بزرگ ترین اقتصاد جنوب شرق آسیا وارد اندونزی شد که یکی از مهمترین انتخابات این کشور در شهر 'جاکارتا' پایتخت نگرانی های عمده ای برای دولت 'جوکو ویدودو' ایجاد کرده است.

به گزارش جماران ، در انتخابات روز گذشته اندونزی که کرسی فرمانداری شهر جاکارتا به رای مردم گذاشته شد، جبهه مخالفان 'جوکو ویدودو' توانست با پیروزی در این رقابت ها به حضور موثر در انتخابات سال 2019 خوش بین تر باشد. 
در چنین شرایطی که فضای سیاسی اندونزی تا حد قابل توجهی تحت تاثیر انتخابات و نتایج آن قرار گرفته است، 'مایک پنس' معاون رئیس جمهوری آمریکا وارد اندونزی شد.
'مایک پنس' در دیدار با 'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی که امروز انجام شد، با توجه به اینکه آمریکا تعادل تجاری خود را با برخی کشورها از جمله اندونزی نابرابر می داند، بر تجارت منصفانه تر تاکید کرد. 
وی پس از دیدار با رئیس جمهور اندونزی گفت که کشورش علاقمند به 'روابط برد - برد' با بزرگ ترین اقتصاد جنوب شرق آسیا است. 
معاون رئیس جمهوری آمریکا براساس گزارش رسانه های محلی اندونزی پس از دیدار با جوکو ویدودو مورد استقبال 'یوسف کالا' همتای خود قرار گرفت و گفت که در تلاش برای توسعه روابط جاکارتا – واشنگتن است. 
اندونزی از جمله 16 کشوری است که دولت 'دونالد ترامپ' تاکید دارد مازاد تجاری با این کشور باید مورد بازنگری قرار گیرد.
'ترامپ' علاوه بر سیاست های اقتصادی خود که باعث نگرانی هایی در برخی کشورها شده، هنگام به قدرت رسیدن مواضع تندی در قبال ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا اتخاذ کرد که تبعات آن همچنان کاخ سفید را هدف قرار می دهد. 
تارنمای 'راپلر' نوشت که 'مایک پنس' معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین در این سفر از مسجد استقلال شهر جاکارتا دیدن می کند که این اقدام به طور نمادین حامی پیامی برای مقابله با اسلام هراسی عنوان شده است.
'پنس' در این سفر خود نشست مهمی با حضور 'یوسف کالا' و چندین وزیر از جمله 'دارمین ناسوتین' وزیر هماهنگی امور سیاسی و حقوقی، 'لوهوت پانجایتان' وزیر هماهنگی امور دریایی، 'ایگناسیوس جونان' وزیر انرژی و 'انگارتیاستو لوکیتا' وزیر تجارت و سرمایه گذاری داشت که در آن تقویت همکاری های استراتژیک بین دو کشور مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت. 
وزارت امور خارجه اندونزی نیز اعلام کرد تقویت همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری، همکاری های دریایی، حق آزادی دریانوردی، تقویت درک متقابل و افزایش بردباری مذهبی، مقابله با تروریسم و ارتقاء اسلام میانه رو از جمله مباحث گفت وگو بوده است. 
از جمله مباحث دیگری که دو طرف در این مذاکرات مورد تاکید قرار دادند تجارت در حوزه زغال سنگ و فعالیت یک شرکگت آمریکایی دراندونزی است.
اندونزی ماه گذشته تحقیقات زیادی در ارتباط با اختلاس های بندری و فساد گسترده مالی در برخی از قطب های اصلی صادرات زغال سنگ انجام داده بود که روند این تحقیقات صادرات این محصول حیاتی به برخی از کشورهای جهان را با مشکل مواجه کرد.
اندونزی بزرگ ترین صادرکننده زغال سنگ حرارتی به عنوان ماده اصلی تولید انرژی جهان محسوب می شود. 
'پنس' در حالی از نخستین کشور با جمعیت اکثریت مسلمان دیدار می کند که ضمن دیدار با رئیس جمهور اندونزی و معاون وی همچنین پنجاهمین سالگرد تشکیل اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) و چهلمین سال روابط دوجانبه آمریکا با این اتحادیه را گرامی می دارد. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.