رییس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه خواست همه ما همچون مقام معظم رهبری برگزاری انتخابات در کمال امنیت، آرامش و سلامت است، تاکید کرد: بحول و قوه‌الهی اینچنین خواهد شد، از وقوع هرگونه تخلفات یا جرایم انتخاباتی پیشگیری و در صورت بروز آن برخورد قاطع و قانونی به عمل آید.

به گزارش جماران ، غلامحسین اسماعیلی در اولین نشست شورای معاونان دادگستری کل استان تهران در سال‌جاری ضمن تبریک به مناسبت اعیاد رجبیه و حلول سال نو گفت: از آغازین روزهای سال ۱۳۹۶ شاهد هجمه‌های عظیمی از سوی دشمنان نظام و انقلاب علیه قوه قضاییه هستیم که این امر حاکی از عملکرد مثبت و قاطع این قوه است.

 

او ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد و جریانات سیاسی در داخل کشور نیز با دشمنان خارجی و کینه‌توز انقلاب هم‌صدا شده‌اند، غافل از اینکه قوه قضاییه در پرتو ولایت‌فقیه و برابر قانون مصمم‌تر از گذشته به ایفای وظیفه خطیر خود خواهد پرداخت. باید توجه داشت که دشمنان نظام و انقلاب با آگاهی از اقدامات آتی قوه قضائیه درصدد است که ما را وادار به موضع‌گیری انفعالی کند؛ لذا لازم است همکاران مؤمن و متعهد در تشکیلات قضایی در این خصوص ایستادگی کرده و با قوت و جدیت به رسالت الهی خود عمل کنند. 

رییس کل دادگستری استان تهران با اشاره به انتخابات پیشرو تاکید کرد: در آستانه دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی قرار گرفته‌ایم و خواست همه ما همچون مقام معظم رهبری برگزاری انتخابات در کمال امنیت، آرامش و سلامت است که بحول و قوه الهی اینچنین خواهد شد. مطابق با قانون در این رابطه وظایفی داریم که بخشی از آن مانند انجام استعلامات و... صورت گرفته، لکن مهمتر از آن پیشگیری یا برخورد با جرایم و تخلفات احتمالی در عرصه انتخابات و امنیت است و ضرورت دارد با رصد کردن دقیق موضوع و با تعیین شعب ویژه در مرحله دادسرا و دادگاه بدواً از وقوع هرگونه تخلفات یا جرایم انتخاباتی پیشگیری و در صورت بروز آن برخورد قاطع و قانونی به عمل آید.

او به برخی از مهمترین برنامه‌های دادگستری کل استان تهران در سال ۱۳۹۶ اشاره کرد و گفت: لازم است نقطه نظرات مکتوب اعضای محترم شورا در خصوص راه‌های ارتقای عملکرد دادگستری استان تهران در حوزه‌های مختلف سریعاً توسط دبیرخانه شورا جمع‌آوری و پس از بررسی دقیق موارد کاربردی آن در دستورکار جلسه آتی قرار گیرد تا پس از انجام کارشناسی‌های لازم و طرح دیدگاه‌های حاضران جنبه عملی به خود بگیرند. ضمنا پیشنهاد می‌کنم در هر هفته ساعاتی در وقت غیراداری چند معاونت با حضور پرسنل خود نشستی با اینجانب داشته باشند و مدیران محترم قضایی که در بخش صف انجام وظیفه می‌کنند، در این جلسات نقطه نظرات خود را ارائه کنند. مهمترین دغدغه فعلی مدیریت قضایی استان بالا بردن کیفیت دادرسی و اتقان تصمیمات قضایی است؛ فلذا اگر تعدادی از اعضای شورا در صورت صلاحدید و با ابلاغ قضایی مربوطه در رتق و فتق قضایی پرونده‌های مربوط به محاکم تجدیدنظر استان مشارکت کنند که این امر ضمن کمک به کاهش موجودی، از این طریق به الگوسازی برای سایر همکاران قضائی منجر خواهد شد.

اسماعیلی به بیان روایتی از امام صادق(ع) پرداخت و اظهار کرد: از این روایت می‌آموزیم که عمر ما با همه ابعادش و آنات آن در گذر است و دیگر برگشت‌پذیر نیست، سال ۱۳۹۵ گذشت و اعمال و رفتار ما در تمامی لحظات آن ثبت و ضبط گردید حال موظفیم برای سال جدید و ایام پیش رو جهت انجام اعمال خیر و خدمت هرچه بیشتر به مردم در مسیر اجرای عدالت و احقاق حقوق عامه برنامه‌ریزی دقیق کرده و کارهای‌مان را به درستی به سرانجام برسانیم تا در زمان شهادت ایام در روز قیامت از عملکرد خود شرمنده و خجل نباشیم.

در این جلسه مطابق با دستورکار تنظیمی، مصوبات نشست قبل به دقت پیگیری شد و پس از استماع اخبار مهم از ناحیه تعدادی از اعضای شورا، مباحث کارشناسی لازم مطرح گردید و در نهایت حسب مورد تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.