سخنگوی دولت گفت: کاندیداتورى جهانگیرى بسیار ارزشمند بوده زیرا در راستاى دفاع از دولت است.

به گزارش جماران ، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه (29 فروردین ماه) برگزار شد، از اختصاص 100 میلیارد تومان از سوی دولت به مناطق سیل زده اخیر خبر داد.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه براى افزایش یارانه خانواده‌هاى تحت پوشش بهزیستى و کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدام کرد، بر این اساس براى خانوارهاى یک نفره، 95 هزارتومان، 2 نفره 189 هزارتومان 3 نفره 253 هزار تومان 4 نفره 337 هزار تومان و 5 نفر بیشتر 365 هزار تومان پرداخت می‌شود.

نوبخت تصریح کرد: افزایش یارانه‌هاى این خانوار‌ها از 26 فروردین به اضافه همان مبلغ 45 هزارتومان گذشته پرداخت می‌شود.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: 400 میلیارد تومان براى همیان‌سازى حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت افزود: براساس گزارش‌هاى ارائه شده 24 هزار و 731 بنگاه تولیدى 17 هزار و 175 میلیارد تومان اعتبار دریافت کردند.

نوبخت گفت: مسدود شدن تماس تلگرام خارج از وظایف دولت است.

وی در پاسخ  مبنی بر اینکه رییس مجلس در نشست مشترک با اعضای فراکسیون اشتغال و تولید ملی از برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه برای اشتغالزایی روستاها را خلاف سیاست‌های کلی دانستند، آیا این برداشت با اجازه رهبر انقلاب صورت گرفته، گفت: مقام معظم رهبرى فرمودند اجازه این برداشت را با فوریت از مجلس دریافت کنید.

وی افزود: از نگاه بنده این طرح خوبی است به هر حال این موضوع در دستور کار مجلس قرار  گرفت، تشخیص داده شد که از دستور کار مجلس خارج شود، نهایتا برداشت 1.5 میلیارد تومان به تصویب نرسید و از دستور کار مجلس خارج شد اما ما براى این موضوع برنامه داریم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگر  در مورد اثبات چگونگی افشای اطلاعات میدان نفتی پارس جنوبی از سوی توتال به قطر تصریح کرد: قبل از انعقاد این قرارداد پیش نویس قراردادهاى نفتى ارائه شده و در کارگروه‌ها مورد بررسی قرار گرفته، در این مهم قواعد هریک از قراردادها ارائه شده اما اگر هریک از آنها خارج از چارچوب باشد حتما حقوقى پیگیری خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: دولت برنامه‌اى براى تامین منابع از طریق افزایش حامل‌هاى انرژى ندارد.

سخنگوی دولت افزود: یارانه نیازمندان قطع نمی‌شود و در عین حال شناسایی افرادى که نیازمند نیستند همچنان ادامه دارد.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: افزایش پرداخت یارانه ها به معنى برداشت از خزانه عمومى است.

نوبخت گفت: رویکرد برخى منتقدان نشان دادن بخش خالى لیوان است، جَو جامعه را متشنج نمی‌کنیم؛ بگم بگم راه نمی‌اندازیم و کاغذ به دست نمی‌گیریم.

سخنگوی دولت با اشاره به کاندیدا شدن معاون اول رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کاندیداتورى جهانگیرى بسیار ارزشمند بوده زیرا در راستاى دفاع از دولت است.

وی ادامه داد: برخى وجه طلبکارى دارند، اما باید بدانیم اگر این رویکرد بنده هم باشد مطالب و تذکرات لازم به بنده گوشزد می‌شود. 

نوبخت با اشاره به حضور روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای روحانى همچون دوره گذشته نیازى به معرفى خود ندارد، عملکرد دولت طی 4 سال بهترین تبلیغ است، حضور جهانگیرى در کنار روحانى بعنوان مکمل است، همراهى جهانگیرى با روحانى در سفرهای استانی در پى اقدامات اجرایی اس.

سخنگوی دولت بیان کرد: افتتاح پروژه‌ها اقدامی انتخاباتى نیست و تکمیل وظایف است.

معاون رئیس جمهور گفت: 13 هزار و 200 میلیارد تومان از بدهى دولت به نظام بانکى پرداخت و 29 میلیارد تومان هم سرمایه به بانک‌ها اعطا شد.

نوبخت در مورد پرونده بابک زنجانى هم اظهار داشت: انتظار داریم قبل از اجراى حکم، اموال به بیت المال بازگردد این حقى ملى است و نباید پایان کار آن به پایان کار دولت گره بخورد. 

معاون رئیس جمهور ادامه داد: بخشى از اموال بلوکه شده ایران آزاد شده، اما نمی‌توان مبلغ دقیق این اموال را اعلام کرد، چراکه بانک مرکزى وظیفه دارد مبلغ دقیق آن را اعلام کند.

وی اظهار داشت: برخى دست به کمر می‌شوند چرا حقوق کارکنان و طرح‌هاى عمرانى افزایش نمی‌یابد، عده اى دست به کمر می‌زنند و می‌گویند رفاه و سفره مردم چه شد.

 

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: برجام تحریمى بود که برداشته شد، برجام حلال همه مشکلات نیست، چراکه برخى مشکلات مربوط به سیاست‌هاى ما می‌شود.  

 

 

نوبخت افزود: مشکلات واحدهاى تولیدى تنها سرمایه در گردش نبوده بلکه این واحدها داراى مشکلات مدیریتى و فنى است.

 

 

وی تصریح کرد: دولت لایحه‌اى براى نظارت بر عملکرد رسانه ملى ندارد، این رسانه برای دولت و سایر قوا است، ما اصولى داریم که به آن پایبندیم و این رسانه به عنوان امانت است ان‌شاءالله تا بعد از ٢٩ اردیبهشت برخى مسائل رفع می‌شود.

نوبخت گفت: اگر جریانى سیاسی در رسانه ملى وجود داشته باشد را نمی‌توان با خدمت خالصانه مسئولان آن ترکیب کرد. 

 

 

این خبر در حال تکمیل است.... 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620855
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.