به گزارش جماران، سیدمصطفی تاج‌ زاده، حمید رضا جلایی‌ پور، سعید حجاریان، سید محمد رضا خاتمی، هادی خانیکی، عبدالله رمضان‌زاده، محسن صفایی‌ فراهانی، فیض‌الله عرب‌ سرخی و محسن میردامادی در نامه‌ای به رییس و اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نوشته‌اند:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

جناب آقای دکتر محمدرضا عارف رئیس محترم، هیئت رئیسه و اعضای محترم شورای عالی سیاستگزاری اصلاح‌طلبان

سلام علیکم

✔️ احتراما، لازم می‌دانیم از کار دشوار و تاثیرگذار هیئت رئیسه و اعضای محترم آن شورا در امر سامان‌دهی نظرها و تجمیع آرای تشکل‌ها و شخصیت‌های حقیقی اصلاح‌طلب در جریان انتخابات گذشته مجلس و انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تقدیر و تشکر کنیم.

✔️ همان گونه که استحضار دارید یکی از شعارهای اصلی جریان اصلاحات از ابتدا تاکنون شفافیت، پاکدستی، و مبارزه با هر گونه رانت‌جویی، ویژه‌خواری و سوءاستفاده یا بهره‌برداری شخصی دولت مردان و مسئولین در دستگاه‌های دولتی و عمومی از مناصب و موقعیت‌هایی بوده است که مستقیم یا غیرمستقیم مردم در اختیار آنها قرار می‌گیرد. امری که جناب آقای خاتمی مکررا بر آن تاکید کرده‌اند.

✔️ این موضوع برای افرادی که در جایگاه خطیر عضویت در مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار می‌گیرند و خود باید به عنوان امین مردم ناظر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مانع از تخلف آنها به شمار روند اهمیتی مضاعف می‌یابد.

✔️ متاسفانه عملکرد برخی از اعضای شوراهای شهر در ادوار گذشته به نحوی بوده که به اعتماد مردم لطمه وارد کرده است و شورای شهر تهران نیز، در دوره اخیر، از این آفت مصون نبوده است.

✔️ در حال حاضر به یمن امکانات ارتباطی و اطلاع‌رسانی پیشرفته و نوین سطح آگاهی‌های عمومی به نحو قابل ملاحظه‌ای بالا رفته و حساسیت مبارکی در افکار عمومی شکل گرفته است که مسئولیت مراجع تصمیم‌گیری اصلاح‌طلبان و نیز عملکرد منتخبین جبهه اصلاحات را زیر ذره‌بین شفافیت و پرسش‌گری و پاسخ‌گویی گریزناپذیر قرار می‌دهد: پدیده مبارک و ارزشمندی که در صورت بی‌توجهی به آن سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات آسیب جدی خواهد دید و اعتماد عمومی به مراجع تصمیم‌گیری و اعتبار آنان را به شدت خدشه‌دار خواهد ساخت.

✔️ به خوبی اطلاع دارید و مستمرا شاهد هستید که آنانی که در گذشته از مواهب و رانت‌های نامشروع بهره‌مند بوده‌اند یا برای آینده به آن طمع دارند معمولا بیش از دیگران برای راه‌یابی به مراکزی همچون شورای شهر حرص و ولع نشان می‌دهند و برای رسیدن به آن به هر دری می‌زنند.

✔️ اینک شورای عالی سیاست‌گذاری در جایگاه تعیین نامزدهای پیشنهادی شورای شهر و معرفی آن به مردم قرار گرفته است و مردم با اعتماد به این جریان سیاسی- اجتماعی به افرادی که این شورا توصیه می‌کند رای می‌دهند، و اگر خدای ناکرده فرد یا افرادی از مجموعه معرفی شده در گذشته عملکرد شفاف و بی‌شائبه‌ای نداشته باشد یا در صورت انتخاب در آینده انحرافی اقتصادی یا سیاسی پیدا کند، لطمه جدی به سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان وارد خواهد شد و شورای سیاست‌گذاری در قبال آن مسئول خواهد بود و باید پاسخ‌گو باشد، کما اینکه این پرسش در مورد کسانی که در گذشته با اعتبار و رای اصلاح طلبان وارد شورای شهر شدند و در شورا عملکردی خلاف رویکرد اصلاحات داشتند به طور جدی مطرح است و نیاز به علت‌یابی و پاسخ‌گویی دارد.

✔️ طبعا کسی انتظار عصمت از تصمیم‌گیران ندارد ولی باید همواره توجه داشت که روابط و رودربایستی‌ها باعث کم‌رنگ شدن شرط لازم و بی‌چون و چرای پاکدستی و امانت‌داری نگردد.

✔️ در پایان خود و همگان را به این دستور الهی یاد آور می‌شویم که “ان الله یامرکم ان توءدوالامانات الی اهلها” و برای شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مسئولیت خطیری که بر عهده دارند آرزوی توفیق داریم.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620222
  • منبع: انصاف نیوز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.