صادقی می‌گوید: رسانه‌ها در انعکاس اخبار خاتمی نباید محدودیتی داشته باشند تا دست‌کم از جنبه‌های آرشیوی به دوره ریاست‌جمهوری سیدمحمد خاتمی و خود او به عنوان رئیس جمهور دوره‌های هفتم و هشتم بپردازند.

به گزارش جماران، محمود صادقی (نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دهم)  در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از تصاویر، سخنرانی‌ها و نام سیدمحمد خاتمی تنها در صداوسیما جایز است یا سایر رسانه‌ها هم می‌توانند با همان رویکرد آرشیوی به آن بپردازند، گفت: اصل موضوع ممنوع التصویر بودن سیدمحمد خاتمی که اساسا مبنای قانونی ندارد و ما مکررا برای روشن شدن تکلیف این موضوع پیگیری داشته‌ایم. اتفاقا هم همین یکشنبه آقای پورمحمدی وزیر دادگستری در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس حاضر شده و در مورد مسئله ممنوع التصویری آقای خاتمی مخصوصا در نشریات دانشجویی پاسخ می‌دهند. وزیر دادگستری نیز پیش‌تر درباره اینکه چرا نشریات دانشجویی به بهانه درج تصاویر یا نام بردن از سیدمحمد خاتمی توقیف شده‌اند پاسخ‌هایی داده‌اند اما قرار است این‌بار به صورت مصداقی به این پرسش پاسخ بدهند.

صادقی افزود: چیزی که مشخص است اینکه ما تاکنون به هیچ مبنای قانونی پی نبرده‌ایم که مشخص کند حکم ممنوع‌التصویری آقای خاتمی از کدام مرجع و بر چه مبنایی صادر شده است. البته می‌توان گفت جای خوشبختی دارد که صداوسیما برخلاف رویه معمول که به حذف بخشی از قطعات تاریخ می‌پردازد این‌بار حتی با همین تصاویر آرشیوی از دوره ریاست‌جمهوری سیدمحمد خاتمی صحبت می‌کند. پیش از این حتی در بررسی تاریخی شعارهای انتخاباتی نیز نامی از سیدمحمد خاتمی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به میان نمی‌آورد. در این تغییر رویه جدید اگر گفته‌ها و تصاویر بدون غرض انتخاب شوند؛ در نوع خودش جای خوشبختی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دهم مجدد تاکید کرد: اصولا هم ممنوع‌التصویری آقای خاتمی به هیچ رسانه‌ای در قالب بخشنامه ابلاغ نشده است و همانطور که اشاره شد این مسئله مبنای قانونی ندارد. رسانه‌های دیگر هم نباید محدودیتی داشته باشند تا دست‌کم از جنبه‌های آرشیوی به دوره ریاست‌جمهوری سیدمحمد خاتمی و خود او به عنوان رئیس جمهور دوره‌های هفتم و هشتم بپردازند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.