به گزارش جماران،  مصطفی معین در روزنامه ایران نوشت:

راز و رمز پیشرفت کشورها در جهان در حال تحول امروز، ثبات و تداوم مدیریت‌هایی است که بر پایه اخلاق و خردورزی قرار دارد و استمرار راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های ملی توسعه‌ای دانش محور را در پی دارد.

بالعکس هرگونه بی‌ثباتی در مدیریت اجرایی جامعه ما به علت حاکم بودن فضای بی‌اعتمادی، سیاست‌زدگی، اعمال نفوذ قدرت‌های موازی و منفعت‌گرایی‌های نامشروع، موجب از دست رفتن فرصت‌های زودگذر و حیاتی اصلاح و تغییر و تضمین آینده‌ای بهتر برای جامعه و جوان ایرانی خواهد بود.
ارتقای اخلاق در عرصه مناسبات و روابط اجتماعی، فرهنگ عمومی و اقتصاد و سیاست، به رسمیت شناختن آزادی‌ها و حقوق شهروندان و تحقق آنها، شفاف‌سازی و آزادی گردش اطلاعات و تعمیق عقلانیت و اعتدال در مدیریت‌های کلان کشور؛ مهم‌ترین وجوه تمایز دولت تدبیر و امید از دو دولت قبل از آن است. دوران 8 ساله سیاهی که با ویژگی‌هایی چون تنش‌زایی در روابط خارجی و تهدید امنیت ملی، ترویج جهل و خرافه، افراطی‌گری و خشونت، عوام‌زدگی و عوامفریبی، افول ارزش‌های انسانی و معنوی، چپاول منابع و ثروت‌های ملی و گسترش فقر و بی عدالتی همراه بود.
بنابراین ساماندهی و ترمیم تدریجی این خسارت‌ها و عملکرد ویرانگر اخلاقی و اجتماعی و اقتصادی آن در داخل و تنش‌زدایی و رفع تهدید و آسیب در روابط خارجی، اهتمام اصلی دولت روحانی در چهار ساله اول مسئولیت بود. در عرصه روابط خارجی، هرچند با وجود کارشکنی دلواپسان و مقاومت کاسبان تحریم، گام‌های بلندی در برجام و مذاکرات برابر و عزتمندانه با قدرت‌های اصلی جهانی برداشته شد، حفظ برجام و بهره‌گیری بیشتر از دستاوردهای آن ضرورتی مهم برای گسترش روابط بین‌المللی، شکوفایی اقتصاد، تأمین امنیت و منافع ملی ایران در آینده خواهد بود.
در عرصه مسائل داخلی نیز دولت با کمک به تعدیل فضای سیاسی - اجتماعی، افزایش دسترسی به فضای مجازی و اینترنت، افشای بخشی از فساد‌های گسترده اداری و مالی به میراث مانده از قبل، مطالعه و روشنگری درباره فقر و آسیب‌های اجتماعی گسترده‌ای که دامنگیر کودکان و زنان و جوانان شده است، کنترل رکود تورمی لجام گسیخته 40 درصدی، خارج کردن کشور از رشد اقتصادی منفی 7 درصدی و آغاز اشتغالزایی پایدار؛ اکنون کشور در آستانه برون ‌رفت از وضعیت بحرانی گذشته قرار گرفته است. در این مرحله جدید، با ترمیم و تقویت دولت دوم روحانی، جلب مشارکت بیش از پیش نخبگان، ارتقای سرمایه اجتماعی و پشتیبانی مردم، می‌توان انتظار داشت که بار دیگر عزتمندی، رفاه و امنیت، وحدت ملی و نیل به آزادی‌ها و حقوق اساسی ملت و حرکت به سمت اهداف «سند چشم‌انداز 20 ساله توسعه ایران» را شاهد باشیم. بر این اساس است که:
«دوباره ایران - دوباره روحانی»، شعار زیبای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برای ایران و همه ایرانیان خواهد بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.