روزنامه نگار و تحلیلگر آمریکایی ابراز احساسات انسان دوستانه ترامپ و دلسوزی او در مورد کودکان سوری را به تمسخر می گیرد و می گوید: حمله ترامپ به سوریه در درجه اول زیر فشار جرد کوشنر داماد او و حامی قسم خورده صهیونیسم صورت گرفته است.

به گزارش جماران، مارک بروزونسکی روزنامه نگار آمریکایی و تحلیلگر باسابقه مسائل خاور میانه گفت: اتهام استفاده از گاز شیمیایی از سوی رییس جمهور سوریه یکی از بی اساس ترین ادعا های ترامپ و گردانندگان کاخ سفید است و هر روز که می گذرد اسناد و مدارک بیشتری دال بر بی اساسی این ادعا فاش می شود.
وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که در این مورد بدست آمده این حمله شیمیایی یک حمله هوایی نبوده و تردیدی در این که این حملات از زمین صورت گرفته وجود ندارد.
بروزونسکی ادامه داد: دمشق پیش از این حمله که به منظور نابود کردن انبار مهمات تروریست ها صورت گرفته بود مقام های روسی را در جریان آن قرار داده و نیروهای روسی نیز رهبران نظامی آمریکا در منطقه را از آن مطلع کرده بودند.
این روزنامه نگار آمریکایی می گوید: بنابر این فرض اینکه کاخ سفید و ترامپ از این قضیه بی اطلاع بوده اند فرض محال و بی اعتباری است .
بروزونسکی در ادامه اینطور نتیجه گیری می کند که با توجه به افول روبه تزاید اعتبار ترامپ بدلیل شکست های پی در پی سیاست هایش ، اتهام ها و اخبار جعلی مربوط به حمله شیمیایی از طرف رییس جمهور سوریه علیه مردم کشورش بهانه ای برای توجیه یک اقدام هیجانی در اختیار ترامپ ومشاوران او قرار داد و چنین بهانه ای بهترین فرصت را در اختیار جرد کوشنر داماد ترامپ که یکی از حامیان کمر بسته و نیرومند رژیم صهیونیستی است گذاشت و او که بخصوص با کنار گذاشته شدن استیو بنن کنترل کننده بلا منازع کاخ سفید ترامپ شده با استفاده از نفوذی که بر پدرزن خود دارد او را متقاعد کرد که به این حمله دست بزند.
بروزونسکی خاطرنشان کرد :خصومت و نفرت سران رژیم اسرائیل نسبت به بشار اسد و عدم خرسندی آنان از ادامه بقا دولت سوریه برغم همه تلاش هایی که آمریکا در طول دهه های اخیر برای سرنگون کردن آن کرده ، بر کسی پوشیده نیست.
وی ادامه داد: رهبران اسرائیل در 6 سال گذشته آشکارا در صدد عقیم نگاه داشتن همه فرصت های ممکن برای دستیابی به یک راه حل دودولتی برای بحران فلسطین بوده اند تا بتدریج با تصاحب کامل سرزمین های فلسطینی به هدف نهایی خود که تشکیل یک دولت واحد یهودی دراین منطقه است دست پیدا کنند.
وی اضافه کرد : صهیونیست ها در این میان کشور هایی مثل ایران وسوریه را موانع مهمی بر سر راه رسیدن به این هدف خود می دانند وبه همین دلیل در طول این شش سال با استفاده از بی ثباتی های اجتمایی در سوریه چه از طریق تعرض های هوایی و چه با حمایت و کمک به شورشیان وتروریست ها یا ترغیب سران واشنگتن به دخالت نظامی در سوریه سعی در تضعیف این دولت کرده اند .
روزنامه نگار باسابقه آمریکایی اظهار کرد: با روی کار آمدن ترامپ و حضور عنصری مثل جرد کوشنر که یکی از نیرومندترین عامل اسرائیل در آمریکا شناخته می شود صهیونیست ها بار دیگر فرصت تحمیل خواسته های خود به تشکیلات سیاسی آمریکا را بدست آورده اند.
وی افزود : از طرفی با توجه به همزمانی این حمله با روز دیدار ترامپ و رئیس جمهوری چین ترامپ چه بسا با این حمله در نظر داشته است تا در مورد احتمال اقدامات مشابهی در مورد کره شمالی به همتای چینی خود هشدار بدهد و اورا به سازش های بیشتر بر سر این بحران وادار کند.
از این روزنامه نگار آمریکایی می پرسم آیا ترامپ با این گونه اقدامات و با توجه به این که دیر یازود حقایق مربوط به این اتهامات و بهانه ها برملا خواهد شد، نگران عواقب این رویکرد ها نیست؟
بروزونسکی می گوید:کارنامه ترامپ چه در زمان انتخابات و چه بعد از آن نشان می دهد که او هیچ برنامه و استراتژی مشخصی در رابطه با مشکلات جهانی ندارد و این سرگردانی و بی برنامگی را حتی به اطرافیان خود نیز منتقل کرده است.
و اضافه می کند که به نظر او به همین دلیل تنها پیش بینی ممکن در مورد آینده این دولت این است که بگوییم که این دولت با چنین رویکرد های عاری از حسابگری و بی خردانه ای بتدریج به کشتی بدون سکانی در آب های پر تلاطم مسائل جهانی تبدیل خواهد شد و طبعا در صورتی که ترامپ در مسند خود باقی بماند وارد آمدن صدمات سنگینی بر پیکر این دولت چه در رابطه با سیاست خارجی و چه داخلی دور از ذهن نیست.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.