یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه هر نوع شائبه جناحی‌گرایی از صدا و سیما منجر به کاهش مشارکت مردم می‌شود، گفت: صدا و سیما باید اهمیت مشارکت مردم و تاثیر این مشارکت در حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را مطرح کند.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی درباره انتظارات و توقعات از صداو سیما در آستانه انتخابات 96 گفت: صدا و سیما باید در قامت رسانه ملی ظاهر شود یعنی تمام هشتاد میلیون ایرانی از آن سهم داشته باشند.

وی تصریح کرد: بنابراین هر گونه شائبه نگاه جناحی و یا مربوط به یک جریان خاص از سوی صدا و سیما می تواند منجر به کاهش سرمایه اجتماعی و کاهش مشارکت مردم شود، ضمن اینکه اعتماد مردم به نظام را کاهش می دهد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: صدا و  سیما می تواند اهمیت مشارکت مردمی در روابط بین الملل و در ایجاد جایگاه برتر در منطقه را برای جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده و تاثیر مشارکت بر حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در داخل کشور نشان دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه یادآور شد: در مورد اشخاصی که در مظان کاندیداتوری هستند نباید خارج از زمان تبلیغات قانونی هیچ نوعی تبلیغاتی انجام شود و اگر هم این کار صورت می گیرد باید به نحوی باشد که تمامی کاندیداهای تایید شده به صورت برابر از این ظرفیت استفاده کنند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس اظهار کرد: در حال حاضر صدا و سیما متهم است و این اتهام در دادگاه ملت به صورت جدی مطرح است و مردم اگر قضاوت کنند، نمره و امتیازی خوبی به صدا و سیما از جهت بی طرفی در طرح مسائل مربوط به کاندیداها نمی دهند.

مازنی همچنین بیان کرد: مقدسات و ارزش‌هایی که سرمایه اصلی ما هستند باید مورد توجه قرار بگیرند و اعتقادات، باورها و ارزشهای دینی ما نباید برای یک حرکت مقطعی و یا جریان و فرد خاصی مصادره شود.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه مصاحبه ای با یکی از معتکفین از شبکه تلویزیونی پخش شد که فرد مصاحبه کننده توضیح می داد که حضور ما در اعتکاف به دلیل انتخابات است و این کار یعنی بازی با مقدسات، ارزشها و اعتقادات مردم، اگر بنا باشد که در هر فرصتی بخواهیم از فضای اعتکاف برای یک جریان خاصی استفاده کنیم، عبادت دچار مشکل می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: توصیه می کنم که صدا و سیما مراعات بی طرفی و ارزشها را داشته باشد، در غیر این صورت در صداقت و امانت‌داری آن تردید و مشکل ایجاد می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.