فرماندهی عملیات بغداد روز پنجشنبه در بیانیه ای از اهالی محلات باقیمانده بخش غربی موصل که هنوز در کنترل داعش قرار دارد، خواست با نیروهای امنیتی همکاری کنند و همزمان ، نیروهای عراقی در این روز موفق شدند ضمن آزادی محله الابار و چند روستا در بخش غربی شهر، ساحل جنوبی دجله را نیز به کنترل خود در آورند.

به گزارش جماران ، فرماندهی عملیات نینوا با اشاره به هدف داعش از تجمیع غیرنظامیان در منازل واحد برای استفاده از آنان جهت سپر انسانی ، در توصیه های خود از اهالی بخش غربی موصل خواست از تجمع در یک خانه واحد اجتناب کنند و از نیروها و مواضع داعش فاصله بگیرند. 
دراین اطلاعیه همچنین به شهروندان توصیه شده هنگام شروع درگیری ها از طبقات پایین آمده و در زیرزمین ها و یا طبقه هم کف پناه بگیرند و از نزدیک شدن به پنجره ها خودداری کنند، در عین درحال درها را قفل کرده و پنجره ها را بطور کامل ببندند. 
فرماندهی عملیات نینوا همچنین از اهالی خواسته است از خانه ها و ساختمان هایی که داعش در آن سنگر گرفته دور شده و یا فرار کنند و آدرس این ساختمان ها را در اختیار نیروهای امنیتی قرار دهند. 
از سوی دیگر ، نیروهای امنیتی عراق در ادامه عملیات آزادسازی نینوا ومرکز آن موصل موفق شدند، محله الابار را در بخش غربی موصل به تصرف در آورند و پرچم عراق را بر ساختمان های بلند این محله بالا ببرند. 
سپیهد ستاد عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات 'نینوا ما می آییم'، در بیانیه ای گفت که محله الابار توسط نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم از چنگال نیروهای داعش خارج شده است .
وی گفت ، در جریان ادامه عملیات پیشروی در ساحل غربی دجله در شهر موصل، نیروهای لشگر نهم زرهی عراق نیز موفق شدند در محور جنوبی ساحل غربی دجله، پیاده شده و کنترل آن را بطور کامل به دست بگیرند.
همچنین روستاهای شویته، تل العصفور، الصابونیه و عطشانیه نیز توسط نیروهای مسلح عراق در همین روز آزاد شد. 
عملیات آزادسازی موصل ، در مراحل پایانی خود قرار دارد بطوری که نیروهای عراقی تا بیش از 65 درصد بخش غربی را به کنترل خود در آورده و یک مربع از این شهر را که در آن مسجد النوری و مناره تاریخی الحدباء در آن واقع است، بطور کامل محاصره کرده اند.
به گفته منابع امنیتی ، داعش ، بخش های باقی مانده رادر سطح وسیعی بمب گذاری کرده و اهالی این مناطق را به گروگان گرفته است.
نیروهای عراقی آماده شده اند تا مرحله جدیدی از عملیات را که به پایان کار داعش در این شهر می انجامد، آغاز کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.