یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره به شکل‌گیری احزاب مختلف در کشور تاکید و از تضارب آرا در جامعه استقبال می کرد.

به گزارش جماران، مرتضی الویری عصر امروز طی سخنانی در همایش دیدبان اعتدال (یادواره تبیین راه و اندیشه های آیت الله هاشمی) با اشاره به سیاست خارجی دولت هاشمی رفسنجانی در سال‌های پس از جنگ، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی به دنبال توسعه اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی مردم بود و برای این کار نیاز به تامین منابعی در این زمینه داشت اما این منابع زمانی به دست می‌آمد که قیمت نفت افزایش پیدا می‌کرد و برای این مهم لازم بود رضایت عربستان جلب شود که نهایتا با سفر آقای هاشمی به عربستان رابطه ما با این کشور به بهترین وضعیت رسید.

الویری با اشاره به تلاش دولت هاشمی رفسنجانی برای تنش زدایی در سیاست خارجی پس از دوران جنگ، اظهار کرد: آقای هاشمی وقتی جنگ عراق و کویت اتفاق افتاد و آمریکا در این جنگ دخالت کرد،  برخی از نمایندگان جناح چپ مجلس سوم به دنبال حمایت از صدام در برابر آمریکا بودند اما درایت آقای هاشمی کشور را از فروغلتیدن به یک جنگ دیگر نجات داد.

وی با اشاره به تعامل هاشمی با رهبری گفت: همان طور که رهبری در پیام تسلیت خود برای درگذشت آیت‌الله هاشمی اشاره شده است، با وجود اختلاف نظرها میان رهبری و آقای هاشمی، هیچ گاه از محبت آقای هاشمی نسبت به رهبری کم نشد. حتی وقتی یک بار به آقای هاشمی گفتم که اگر شما نظری را مطرح کنید و رهبری با آن مخالف باشد چه می شود، آیت‌الله جواب داد چه اشکالی دارد که در جامعه آرای مختلف وجود داشته باشد؟ رهبری یک نظر دارند و من هم یک نظر ، قرار نیست که همه با یکدیگر هم‌نظر باشند.

الویری در پایان تأکید کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره به شکل‌گیری احزاب مختلف در کشور تاکید و از تضارب آرا در جامعه استقبال می‌کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.