روزنامه اعتماد با حسین مرعشی در باره ورود حجت الاسلام رئیسی به انتخابات مصاحبه کرده است.

به گزارش جماران ، بخشی از این مصاحبه را می خوانید
انتخابات ریاست‌جمهوری برای اصولگرایان چرا بیش از پیش اهمیت دارد؟
انتخابات ریاست‌جمهوری برای هر دو جریان سیاسی بسیار اهمیت دارد چرا که در تعیین مدیریت اجرایی کشور نقش دارد. اصولگرایان نیز سال‌ها است که علاقه‌مند هستند که برای پیاده کردن برنامه‌های‌شان انتخابات را برنده شوند و برای آن تلاش می‌کنند.
اینکه رییسی اعلام کرده مستقل می‌آید به این معنا است که شروط جمنا به عنوان محور وحدت اصولگرایان را نپذیرفته‌اند؟
من جمنا را مجموعه‌ای که مظهر وحدت اصولگرایان باشد، نمی‌دانم. خیلی از شخصیت‌ها و فعالان سیاسی اصولگرا از جمنا خارج هستند. این فرض که جمنا محور وحدت اصولگرایان است درست نیست. بخشی از اصولگرایان تحت لوای جمنا جمع شده‌اند اما این نهاد انتخاباتی نتوانسته همه اصولگرایان را زیر یک پرچم بیاورد.

آقای رییسی می‌تواند حلال مشکلات جناح راست باشد؟
در ابتدای امر باید ببینیم که در یک ماه مانده تا انتخابات آیا همه اصولگرایان پشت سر آقای رییسی قرار می‌گیرند یا خیر و بعد تحلیلی ارایه کنیم. ما اصلاح‌طلبان و حامیان آقای روحانی از حضور آقای رییسی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی استقبال می‌کنیم. به این دلیل که رقابت با حضور آقای رییسی جدی می‌شود و می‌توانیم شاهد یک انتخابات پرشور و مردمی باشیم. میزان مشارکت مردم افزایش می‌یابد.

اگر اصولگرایان با تک‌کاندیدا یعنی رییسی به میدان رقابت بیایند، آیا همه مشکلات اصولگرایان حل می‌شود؟

بستگی به این دارد که استقبال مردم از اصولگرایان چگونه باشد. اصولگرایان علاقه‌مند هستند که با یک کاندیدای واحد یعنی آقای رییسی به میدان بیایند اما شاید آقای رییسی فردی نباشد که بتواند اصولگرایان را به موفقیت برساند و مشکلات آنان را حل کند. پیش‌بینی من نسبت به پیروزی آقای رییسی چندان مثبت نیست.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.