اعضای کابینه یازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۲۳ فروردین) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش جماران،  مشروح گفت‌وگوهای محمد جواد ظریف، محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، معاون پارلمانی رئیس جمهور، معصومه ابتکار، وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیرو با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌ها زیر دنبال کنید.

نوبخت:

برای انتخابات کاندیدا نمی‌شوم

نشست خبری نوبخت

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در جریان احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات گفت: قصد کاندیداتوری در انتخابات را ندارم.

به گزارش جماران ، محمدباقر نوبخت صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره احتمالی کاندیداتوری‌اش در انتخابات گفت: من قصد کاندیداتوری برای انتخابات را ندارم، مگر اینکه شما خبرنگارها بخواهید من را کاندیدا کنید.

قولی به مردم نداده ایم که عمل نکرده باشیم

وزیر بهداشت

وزیر بهداشت گفت: معمولا رسیدن به یک نظام سلامت عالی و کارآمد طی یک دهه یا 15 سال انجام می شود و در عین حال باید بپذیریم هیچ کجای دنیا نیست که مردم از نظام سلامت خود به طور کامل راضی باشند اما فکر می کنم که ما قولی به مردم نداده ایم که به آن عمل نکرده باشیم و از این بابت خوشحال هستم.

به گزارش جماران ، دکتر هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایسنا در زمینه شرایط فعلی نظام سلامت برای تحویل دادن آن به دولت دوازدهم اظهار کرد: در مورد وضع طرح تحول سلامت مردم باید اظهار نظر کنند، اما ما معتقدیم وعده هایی را که داده ایم یکی پس از دیگری عملی کرده ایم و وضعیت‌مان در حال حاضر مناسب است ، اما برای رسیدن به شرایط عالی باید دولت، مجلس و قوه قضائیه تلاش بکنند.

وی افزود: معمولا رسیدن به یک نظام سلامت عالی و کارآمد طی یک دهه یا 15 سال انجام می شود و در عین حال باید بپذیریم هیچ کجای دنیا نیست که مردم از نظام سلامت خود به طور کامل راضی باشند، چرا که نیازهای زیادی با پیشرفت علم ایجاد می شود که تامین آنها نیازمند افزایش بودجه عمومی است.

هاشمی با تاکید بر اینکه برای افزایش بودجه ها باید مالیات ها نیز افزایش پیدا کند اظهار کرد: این موضوع خود باعث افزایش خدمات به مردم می شود،‌ اما من فکر می کنم که ما قولی به مردم نداده ایم که به آن عمل نکرده باشیم و از این بابت خوشحال هستم.

ظریف: برای شرکت در نشست با روسیه و سوریه به مسکو سفر می‌کنم

دیدار های امروز ظریف

محمدجواد ظریف اعلام کرد که طی روزهای آتی به مسکو سفر می‌کند.

به گزارش جماران ، محمدجواد ظریف صبح امروز در حاشیه نشست هیات دولت در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری نشست سه جانبه مسکو اظهار کرد: این نشست روز جمعه در مسکو و با حضور وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه برگزار می‌شود.

این دومین نشست سه جانبه وزاری خارجه ایران، روسیه و سوریه با محوریت بحران سوریه در مسکو است.

واعظی: شایعه رفع فیلتر توییتر درست نیست

محمود واعظی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: من خبری در ارتباط با شایعه رفع فیلتر نشنیده‌ام کارگروه تعیین مصادیق پیش از این دولت این شبکه‌ها را فیلتر کرده است و خبر رفع فیلترش هم باید از طریق آنها گفته شود.

به گزارش جماران ، محمود واعظی صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در ارتباط با چگونگی کنترل تبلیغات زودهنگام کاندیداها در فضای مجازی، اظهار کرد: سال گذشته آیین‌نامه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری، شورای عالی فضای مجازی تصویب کرد تا کنترلی بر این فضا انجام شود. از سوی دیگر ستاد تبلیغات انتخابات نیز در وزارت کشور این موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم همان قوانینی که برای غیر فضای مجازی وجود دارد باید برای فضای مجازی نیز در زمان انتخابات وجود داشته باشد. لذا من فکر می‌کنم همه کاندیداها و طرفدارانشان باید به قانون احترام بگذارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: تخلفات فقط مربوط به فضای مجازی نیست؛ جلسات متعددی که تشکیل می‌شود و مطالب مختلفی که در تریبون‌های رسمی گفته می‌شود را می‌بینیم. باید در همه جا به قانون تن دهیم تا انتخاباتی سالم داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: مردم علاقه‌مندند بدانند که هرکدام از کاندیداها چگونه می‌خواهند کشور را اداره کنند. هم عده‌ای از کاندیداها و هم طرفدارهایشان به جای ارایه برنامه‌های کاندیدای مورد نظر دست به تخریب می‌زنند و این موضوع به انتخابات، نظام، مردم و آینده کشور آسیب می‌زند.

واعظی گفت: هر کسی در کشور تحت هر دولتی وارد کار شود مورد تخریب عده‌ای قرار می‌گیرد که می‌خواهند خود را مطرح کنند و ما امیدوار هستیم که این روند دیگر در کشور ما روی ندهد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به چگونگی پیگیری دستگیری مدیران کانال‌های تلگرامی، گفت: مسئولیتی که بنده بر عهده دارم در ارتباط با زیرساخت‌های فضای مجازی است. آنچه که مربوط به مسایل محتوایی این فضا می‌شود به وزیر فرهنگ،‌ وزیر کشور و شورای عالی فضای مجازی مربوط می‌شود.

واعظی در پاسخ به این پرسش که آیا شایعه رفع فیلتر برخی از شبکه‌های مجازی مانند توییتر پیش از انتخابات صحیح است، گفت: کارگروه تعیین مصادیق پیش از این دولت این شبکه‌ها را فیلتر کرده است و خبر رفع فیلترش هم باید از طریق آنها گفته شود. من چیزی در مورد این  شایعه نشنیده‌ام.

واکنش ابتکار به ثبت‌نام احمدی‌نژاد/ تاکید دولت بر رعایت مبانی اخلاقی در رقابت‌های انتخاباتی

جلسه امروز هیات دولت

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به تاکید رییس‌جمهوری بر لزوم رعایت مبانی اخلاقی در رقابت‌های انتخاباتی، درباره ثبت‌نام احمدی نژاد نیز گفت: کارنامه اعمال برخی از اشخاص برای مردم و دستگاه‌های نظارتی مشخص است.

به گزارش جماران ، معصومه ابتکار در حاشیه جلسه هیأت دولت در ارتباط با آخرین اخبار حوزه محیط زیست، اظهار کرد: لایحه هوای پاک پیشرفت بسیار خوبی داشته است. خوشبختانه تا بند هجدهم نیز تصویب شده است. البته یک بند آن به کمیسیون ارجاع شده که امیدواریم چون بندی مهم و در ارتباط با استقرار صنایع است تصویب شود.

رییس سازمان محیط زیست ابراز امیدواری کرد: لایحه‌های بعدی آن نیز تصویب شود چرا که می‌تواند به بهبود کیفیت هوا در همه کشور کمک کند.

وی ادامه داد: این لایحه بسیار پیشرو و سازگار با کشور ما است و می‌تواند به ارتقا و بهبود کیفیت هوای همه نقاط کشور از جمله کلانشهرها و نقاطی که تحت تأثیر گردوغبار قرار می‌گیرند کمک کند.

ابتکار افزود: ما بسیار امیدواریم که با تصویب این لایحه در مجلس گام‌های بسیار خوبی برای کشور برداشته شود.

وی در ارتباط با نزدیک شدن به فصل زیست گونه‌ای از حشرات شهری به نام پشه سفید یا عسلک پنبه، گفت: این موضوع به سازمان محیط زیست مربوط نمی‌شود و به موسسه دفع آفات و شهرداری‌ها ارتباط پیدا می‌کند.

ابتکار خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که در محیط‌های شهری، شهرداری‌ها تا جایی که ممکن است از سموم غیرشیمیایی برای درختان شهری و فضای سبز استفاده کنند و اگر در نهایت مجبور به این کار هستند این کار کاملاً با استانداردها و ضوابط صورت بگیرد. زیرا سمومی که برای فضای سبز در شهرها استفاده می‌شود مستقیماً شهروندان را نشانه می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش ، تصریح کرد: من فکر می‌کنم با موازین و چارچوب‌هایی که وجود دارد و مهمتر از همه فرمایشات مقام معظم رهبری امیدواریم که انتخابات خوبی برقرار شود و همه در این چارچوب حرکت کنیم.

رییس سازمان محیط زیست گفت: رئیس جمهور صحبت‌های خوبی در ارتباط با رقابت‌های انتخاباتی انجام دادند. ایشان اشاره کردند که نباید کاری کنیم تا مبانی اخلاقی که شرافت و کرامت انسانی ما با بحث اخلاق تعریف می‌شود زیر سوال برود. این موضوع رئیس جمهور جدای از اینکه آیا کاندیدای ریاست جمهوری خواهند بود یا خیر مطرح کردند.

وی در ارتباط با ثبت‌نام محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: کارنامه اعمال برخی از اشخاص برای مردم و دستگاه‌های نظارتی مشخص است. ما امیدواریم اخلاق که یکی از مهمترین چارچوب‌های انتخاباتی است رعایت شود. یکی از مهمترین مولفه‌های انتخاباتی امید و اعتماد مردم به نظام است؛ خدای نکرده با عدم رعایت اخلاق این امید و اعتماد را خدشه‌دار نکنیم.

نعمت‌زاده:

اقبال مردم به کالاهای داخلی نسبت به گذشته بیشتر شده است

نعمت زاده ، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه امروز هیات دولت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مردم نسبت به گذشته بیشتر کالاهای ایرانی می‌خرند. تعدد تولیدکننده و کالاهای تولیدی داریم، دولت امسال بیش از گذشته به دنبال طرح‌های تشویقی برای تولیدکنندگان است.

به گزارش جماران، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در ارتباط با ثبت‌نام‌ چهره‌های سیاسی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار کرد: من همین الان در راهروی جلسه دولت متوجه شدم که آقای احمدی نژاد برای انتخابات ثبت‌نام کردند. تصمیمات در ارتباط با این موضوع به مقامات مربوطه باز می‌گردد.

وی در ادامه گفت: هنوز کمی برای پیش‌بینی فضای انتخاباتی زود است. باید صبر کنیم تا همه کاندیداها ثبت‌نام خود را انجام دهند. اما آن موضوعی که مورد تأیید همگان از جمله مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری است حضور هرچه بیشتر مردم در انتخابات است تا به دنیا نشان دهیم وحدت کلمه در مورد مسایل کلان کشورمان وجود دارد و مردم به پیشرفت کشور علاقه‌مند هستند و سعی می‌کنند فرد یا افرادی را انتخاب کنند که بتواند در پیشبرد اهداف کشور بیش از دیگران موثر واقع شود.

نعمت‌زاده در ارتباط با آخرین اخبار حوزه صنعت، معدن و تجارت گفت: آخرین آمار حوزه فعالیت ما مثبت بوده است و صنعتمان رو به پیشرفت است. با فرمایش مقام معظم رهبری درباره ضرورت ایجاد اشتغال و مبارزه با قاچاق مردم بیشتر امیدوار شده‌اند. کارآفرینان و تولیدکنندگان نیز از این صحبت‌ها خوشحال شده‌اند.

وی در همین راستا ادامه داد: از طرف دیگر مردم خودمان هم بیش از گذشته به مصرف کالاهای داخلی روی آورده‌اند و رضایتشان بیشتر از گذشته شده‌ است. این مسأله را خود تولیدکنندگان هم تأیید می‌کنند. دیروز بازدیدی داشتیم که خود تولیدکننده می‌گفت که پس از توزیع در استان خراسان اغلب کالاهایش را صادر می‌کند.

نعمت‌زاده تصریح کرد: زمانی که کالاهای ما برای رقبت در بازارهای خارجی پذیرفته می‌شود دلیلی ندارد که در داخل نسبت به آن کم توجهی شود. امیدواریم امسال هم رشد تولید را شاهد باشیم. طرح رونق تولید که تسهیلاتی برایش به صنایع کوچک پرداخت کردیم خوشبختانه مصوب شده است. در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی امسال هم بررسی خواهد شد و ان‌شاءالله چندین مشوق دیگر نیز برای حمایت از تولیدات داخلی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: بر روی لیستی کار می‌کنیم که تقریباً به اتمام رسیده است، در این لیست مشخص می‌کنیم که تعدد تولیدکننده و تولیدات کافی داریم.

چیت‌چیان:

برای حفظ شبکه برق در برابر ریزگردها اقدامات لازم را انجام دادیم

حمید چیت چیان

وزیر نیرو گفت: ما تمام اقدامات ممکن برای محفوظ نگه داشتن شبکه برق را در برابر ریزگردها اجرا کرده ایم.

به گزارش جماران ، حمید چیتچیان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دولت در زمینه مقابله با ریزگردها اظهار کرد: در این زمینه ما تمام اقدامات ممکن را برای محفوظ نگه داشتن شبکه برق اجرا کردیم و در حال ادامه دادن عملیات خود در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: برای این کار یک پنل بین المللی  هم تشکیل دادیم و از چند کشور صنعتی، افراد صاحب نظر را دعوت کرده ایم و آنها هم آمدند و به مدت دو روز در ایران با حضور صنعتگران و دانشمندان ایرانی مشغول بررسی این موضوع بودند و در نهایت تمام اقداماتی که توسط وزارت نیرو انجام شده بود را مورد تایید قرار دادند.

چیتچیان در پایان با اشاره به امکان استفاده از هلی‌کوپتر و پهباد در زمینه کنترل خطوط اظهار کرد: در این نشست یک راهکار جدید هم به ما نشان داده شد و آن اینکه با استفاده از هلی کوپتر و پهباد هم امکان کنترل خطوط را داریم که این مورد را نیز به مجموعه عملیات خود اضافه کرده ایم و امکان اجرایی شدنش را هم در اختیار داریم.

امیری: توصیه‌های رهبری برای همه لازم الاجرا است

بازدید حسینعلی امیری از ایسنا

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: هر کس که می خواهد در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت بپذیرد، قاعدتا باید کلیه اصول قانون اساسی را هم قبول داشته باشد و براساس آن عمل کند و در چنین ساختاری تبعیت از ولایت فقیه یک اصل است.

به گزارش جماران ، حسینعلی امیری صبح امروز در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره ثبت نام محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان برای همه لازم الاجرا است. بنابراین همه ما که در ساختار نظام جمهوری اسلامی خدمت می‌کنیم این وضعیت را باید قبول داشته باشیم که ولایت فقیه یک واقعیت است که علاوه بر آموزه‌های دینی در قانون اساسی ما هم بر آن تاکید شده است، بنابراین هر کس که می‌خواهد در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت بپذیرد، قاعدتا باید کلیه اصول قانون اساسی را هم قبول داشته باشد و بر اساس آن عمل کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه افراد باید خود را با قانون اساسی تطبیق دهند، اظهار کرد: در چنین ساختاری تبعیت از ولایت فقیه یک اصل است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.